Karjalan Liitto ry

Kuukauden säätiö

Karjalan Liiton jäsensäätiöiden esittelyt.

Kuukauden säätiö 2022

Vuoden 2021 aikana järjestettiin Viikon seura -kampanja, jonka tarkoituksena oli tutustua tarkemmin Liiton jäsenseurojen toimintaan ja tuoda niiden tekemää tärkeää työtä tutuksi myös laajemmin. Vuoden aikana esiteltiin joka viikko yksi Karjalan Liiton jäsenseuroista verkkosivuilla ja Facebookissa. Esittelynsä sai lukuisa joukko Karjalaseuroja, pitäjä- ja sukuseuroja sekä muita yhdistyksiä. Vielä ehdit tutustua kaikkiin Viikon seuroihin Liiton verkkosivujen kautta ja näet mitä kaikkea aktiivista ja monipuolista toimintaa meillä on ympäri Suomen.

Tänä vuonna on aika siirtyä säätiöiden pariin. Säätiöt vaalivat tärkeällä työllään karjalaisuutta tukien erityisesti entisten kuntiensa asukkaiden ja heidän jälkeläistensä henkisiä, sosiaalisia ja taloudellisia pyrintöjä. Tämä tapahtuu muun muassa myöntämällä apurahoja ja avustuksia, edistämällä julkaisu- ja tutkimustyötä sekä tekemällä muuta kulttuurityötä.

Säätiöille on lähtenyt lyhyt kysely asiaan liittyen alkuvuodesta 2022. Kyselyn kautta säätiöillä on mahdollisuus ilmoittautua mukaan Kuukauden säätiö -kampanjaan kertomalla omasta säätiöstä ja sen toiminnasta. Mukaan voi ilmoittautua jo nyt tai myöhemmin vuoden 2022 aikana. Linkki kyselyyn löytyy myös täältä: https://link.webropolsurveys.com/S/FB4F49020B553ADE

Kootkaa siis säätiönne hallitus tai aktiivit koolle ja pohtikaa mitä haluatte kertoa työstänne karjalaiselle yhteisölle. Annetaan tänä vuonna säätiötoiminnan merkityksen näkyä!

Tammikuun säätiö: Rauta-Säätiö

Helmikuun säätiö: Sakkola-Säätiö