Karjalan Liiton perinnetoimikunnan piirakkakisat

Karjalan Liiton valtakunnalliset piirakkamestaruuskilpailut Lappeenrannassa 23.3.2024

Nyt piirakkataitoja treenaamaan!

Karjalan Liiton piirakkamestaruuskisat järjestetään Lappeenrannassa lauantaina 23.3.2024. Tarkemmat tiedot paikasta ja kellonajoista ilmoitetaan myöhemmin. Entiseen tapaan kisataan useissa eri sarjoissa, mahdollisuus on osallistua eri ikäsarjoissa tytöille ja pojille sekä naisten ja miesten sarjoissa. Kisat ovat kaikille avoimet.

Lisätietoja Karjalan Liiton perinnetoimikunnan puheenjohtaja Kirsi Limatius, kirsi.limatius@olen.to, p. +358 40 549 4837 ja Mervi Piipposelta, mervi.piipponen@karjalanliitto.fi.

Piirakkakisan sarjat:

alle 5-vuotiaat pojat ja tytöt
5–7-vuotiaat pojat ja tytöt
8–10-vuotiaat pojat ja tytöt
11–15-vuotiaat pojat
11–15-vuotiaat tytöt

16–25-vuotiaat nuoret

yli 25-vuotiaat naiset
yli 25-vuotiaat miehet

Ruokaperinteen seminaari

Piirakkakisojen yhteydessä tullaan järjestämään ruokaperinteen seminaari, jossa aiheena on karjalainen piirakkaperinne, karjalainen perinnevege ja ruokaperinteen merkitys tämän päivän ihmiselle. Kisojen yhteistyökumppanina toimii muun muassa Taste of Saimaa -hanke ja Etelä-Karjalan museo, jolla on tänä vuonna meneillään Ruokamaakunta Nyt! – 11 000 vuotta eteläkarjalaista gastronomiaa jatkuvassa kattauksessa -ruokaperinnehanke.

Karjalanpiirakoita. Kuva: Sofia Flygare