Karjalan Liitto ry

Urheilu ja liikunta

Liikunta on tärkeää!

Karjalainen liikuntaviikko

Toukokuun alussa järjestetään taas karjalainen liikuntaviikko

Seurat: järjestäkää kulttuurikävely yhdessä lähiseurojen kanssa

Liikuntaviikko on viikolla 18. Liikuntaviikolla toivotaan seurojen järjestävän kulttuurikävelyitä ja patikointia lähiluonnossa. Seurojen kannattaa kutsua naapuriseuroja mukaan ja pyytää paikallinen opas kertomaan paikkakunnan historiaa.

Myös kulttuurikävelyn voi järjestää hautausmaakierroksena, missä kerrotaan karjalaisseuran historiaa entisten seuran toimihenkilöiden hautojen kautta. Myös kaikilla kirkkomailla on Karjalaan jääneiden vainajain muistomerkki nähtävänä. Paikkakunnilla on myös vanhoja kouluja ja seuraintaloja, mihin evakuoitiin siirtoväkeä. Ne voivat olla myös sopivasti kävelyreitin varrella. Niiden historiasta löytyy varmasti tietoja kunnanhistoriasta.

Seurat voivat järjestää myös luontoretkiä, mihin voi pyytää luonto-oppaan kertomaan paikkakunnan luonnosta monipuolisesti. Luontoretkeen voi yhdistää vaikka kuorolaulua ja makkaranpaistoa. Tärkeintä on liikkua yhdessä.

Lisätietoja Karjalan Liiton urheilutoimikunnan puheenjohtajalta Päivi Paijalta, paivi.paija@hotmail.com.

Toukokuun alussa järjestettävällä liikuntaviikolla voi tehdä luontoretkiä lähiympäristöön.

Karjalan Liiton urheilutoimikunta

Puheenjohtaja Päivi Paija, p. 044 016 1340, paivi.paija(at)hotmail.com