Karjalan Liitto ry

Urheilu ja liikunta

Liikunta on tärkeää!

Seuraava liikuntaviikko on syyskuussa 2024

Urheilutoimikunta haastaa karjalaseuroja ja muita liiton jäsenseuroja patikoimaan, sienestämään, marjastamaan ja liikkumaan luonnossa. Karjalan Liitossa kilpaillaan piirien ja liiton tasolla kuntopisteistä. Lue lisää kuntopisteiden keräämisestä >>.

Seuraava liikuntaviikko on syyskuussa 2024. Ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.

Liikuntaviikolla toivotaan seurojen järjestävän kulttuurikävelyitä ja patikointia lähiluonnossa. Jos on mahdollista, seurojen kannattaa kutsua naapuriseuroja mukaan ja pyytää paikallinen opas kertomaan paikkakunnan historiaa. Liikuntaviikkoon voi osallistua yksin tai pienellä porukalla, jos rajoitukset estävät isomman joukon ryhmäliikunnan.

Myös kulttuurikävelyn voi järjestää hautausmaakierroksena, missä kerrotaan karjalaisseuran historiaa entisten seuran toimihenkilöiden hautojen kautta. Myös kaikilla kirkkomailla on Karjalaan jääneiden vainajain muistomerkki nähtävänä. Paikkakunnilla on myös vanhoja kouluja ja seuraintaloja, mihin evakuoitiin siirtoväkeä. Ne voivat olla myös sopivasti kävelyreitin varrella. Niiden historiasta löytyy varmasti tietoja kunnanhistoriasta. Myös liiton teemana olevat museot ja näyttelyt sopivat kävelykohteiksi.

Seurat voivat järjestää myös luontoretkiä, mihin voi pyytää luonto-oppaan kertomaan paikkakunnan luonnosta monipuolisesti. Luontoretkeen voi yhdistää vaikka kuorolaulua ja makkaranpaistoa. Tärkeintä on liikkua yhdessä.

Lisätietoja Karjalan Liiton urheilutoimikunnan puheenjohtajalta Päivi Paijalta, paivi.paija@hotmail.com.

Karjalan Liiton urheilutoimikunta

Puheenjohtaja Päivi Paija, p. 044 016 1340, paivi.paija(at)hotmail.com