Karjalan Liitto ry

Urheilu ja liikunta

Liikuntaviikko 23.-29.4.

Karjalan Liiton urheilutoimikunta toivoo seurojen ja piirien järjestävän myös tänä vuonna liikuntaviikolla (vko 17) yhteisiä liikuntatuokioita jäsenilleen.   Kulttuurikävelyn voi järjestää johonkin historialliseen kohteeseen tai vaikka hautausmaalle. Hautausmaakierroksella voidaan kertoa esimerkiksi karjalaseuran historiaa edesmenneiden toimihenkilöiden henkilöhistorian kautta. Paikallinen opas tuo historiaa esille elävästi. Oppaat ottavat pienen korvauksen, jonka rahoitus saadaan kätevästi hoidettua vaikkapa arpajaistuloista.
Nyt on aika alkaa suunnitella liikuntaviikon toimintaa ajalle 23.–29.4.2018. Lähdetään liikkeelle yhdessä.

Kyykän SM-joukkuekilpailut 16.6. Kouvolassa

Kilpailusarjat: miesten joukkueiden SM ja naisten paripelien SM.
Aika: lauantai 16.6.2018 alkaen klo 10.
Paikka: KSS Energia Areena, Ilmarinkuja 2, Kouvola.
Ilmoittautumiset Veijo Oinoselle, p. 040-584 3804, voinonen@luukku.com.

Tarkemmat tiedot ilmoittautumisesta ja osallistumisesta Suomen kyykkäliiton sivustolla, www.kyykkaliitto.fi

Karjalan maraton ja Nuorten maili 16.6. Kouvolassa

Aika: 16.6.2018 klo 10.00
Paikka: Kouvolan keskusurheilukenttä, Sumulaaksonkatu 3, Kouvola
Osanoton varmistus urheilukentällä klo 8.30-9.30. Varusteiden säilytys ja peseytymistilat urheilukentän puku- ja suihkuhuoneissa.
Maratonsarjat M/N: yleinen, 35 v, 40 v, 45 v, 50 v, 55 v, 60 v, 65 v, 70 v ja 75 v.
Miesten sarjoissa yleinen, 35 v, 40 v, 45 v, 50 v, 55 v, 60 v ja 65 v on matkana 16 090 m. Miesten sarjoissa 70 v ja 75 v matkana on 8045 m. Naisten sarjoissa matkana on 8045 m.
Lähtö ja maali ovat urheilukentällä. Reitti on melko tasainen. Juoma-asema on lähtö- ja käännöspaikalla.
Nuorten maili (1609 m) juostaan yhtenä reittinä Urheilupuistossa.
Lähtö ja maali ovat urheilukentällä. Nuorten sarjat T/P 11 v, 13 v, 15 v ja 18 v.
Palkintojenjako kilpailun jälkeen urheilukentällä tai sateen sattuessa sisätiloissa.
Osanottomaksut:
Karjalan maraton: kaikki sarjat 20 €/kilpailija. Nuorten maililla kaikki sarjat 15 €/kilpailija.
Jälki-ilmoittautuminen on 25 €/kilpailija. Nuorten mailissa jälki-ilmoittautuminen on 20 €/kilpailija.
Maksu tulee suorittaa ilmoittautumisen yhteydessä Kouvolan Urheilijoiden tilille FI82 5750 0140 1136 15. Maksun viestikentässä on mainittava teksti ”Karjala-maraton” tai ”Nuorten maili” sekä juoksijan/juoksijoiden nimi/nimet.
Osallistumisoikeus on kaikilla karjalaista syntyperää olevilla ja johonkin karjalaisseuraan kuuluvilla henkilöillä. Lisänä on myös kaikille avoimet sarjat, joihin ilmoittautuminen ja maksut ovat samalla tavalla.
Ilmoittautumiset ja tiedustelut 8.6.2018 mennessä: Aarni Ahtola, aarni.ahtola@xamk.fi tai 050 372 9352.
Jälki-ilmoittautuminen kisapaikalla klo 9.00 mennessä.

Karjala Open pelataan Kymijoen kainalossa 16.6.

Hei sie Karjala-juurinen tai miesie-henkisen pelikaverin haluava golfari! Lähde kisakierrokselle Kymijoen kauniisiin maisemiin Eerolan golfkentälle, joka toimii Karjala Openin pelikenttänä Karjalaisten kesäjuhlien aikaan lauantaina 16.6.
Kosti Kurosen suunnittelemalla kentällä pärjäät hyvin vähän lyhyemmilläkin väylälyönneillä, kun sinulla on chippi ja putti kunnossa. Pitkälyöntiselle pelaajalle on paljon paikkoja tehdä hienoja suorituksia ja hyvänä päivänä yltää huipputulokseen.
Pelin lomassa voi ihastella Kymijokea, joka toimi 1700-luvulla Venäjän ja Ruotsin välisenä sotanäyttämönä. Vanhassa kartassa kolmosväylän paikalla on nimi Tykkimäki. Joen ylitse tulevia venäläissotilaita torjuvat tykit ovat ilmeisesti sijainneet paikalla.
Karjala Openin pelimuotoina ovat pistebogey ja scratch, joiden lisäksi taitoja mitellään erikoiskilpailuissa. Kisan jälkeen nautitaan lounas golfkeskuksen Clubi-ravintolassa. Saunamahdollisuus pyyhkeineen sisältyy hintaan.
Kisaan mahtuu rajattu määrä osallistujia, paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Varaa paikkasi ajoissa.
Ilmoittautumiset viimeistään 14.6. klo 12.00 mennessä KoskiGolfin caddiemasterille:
puh. 0207429820 tai toimisto@koskigolf.fi. Ilmoita tasoituksesi ja golfseurasi. Lähdöt klo 8.30 alkaen.
Kilpailumaksu sisältää pelikierroksen, Clubin buffet-lounaan, kärryt ja yhden poletin 48 €/hlö (Norm. hinta pelkästään greenfeelle 50 €). Golfauto 40 € (nh. 45 €). Autoja rajattu määrä.
Tulosten julkistaminen ja palkintojen jako kesäjuhlilla.
Tutustu Eerolan kenttään: www.koskigolf.fi
KoskiGolf, Eerolanväylä 126, 45700 Kuusankoski

Avoimet Karjalan Liiton suunnistusmestaruuskilpailut 5.8. Jämsässä

05.08.2018 | Jämsä, Laturetkeilijöiden maja Pykälä

Vuoden 2018 Karjalan Liiton suunnistusmestaruuskilpailut kisaillaan keskimatkoin 5.8. Jämsässä. Lisätietoja löytyy järjestelyistä ja niiden etenemisestä JRV:n sivuilta www.jrv.fi.

Sarjat ja maksut, leimaustapa:
H/D 21, 35, 45, 55, 60, 65, 70, 75, 80 ja 85 maksu on 16€.
H/D 18, 16, 14, 12, 10RR ja 8RR maksu on 12€.
Kilpailussa käytetään emit -leimausjärjestelmää. Järjestäjältä voi ilmoittautumisen yhteydessä varata 5 € maksua vastaan laina emitin.

Maasto ja kartta:
Maasto on keskisuomalaisen vaihtelevaa. Alueelta löytyy lyhyemmille radoille loivapiirteistä maastoa, mutta pidemmillä radoilla vaativat rinnevälitkin rikastuttavat ratoja. Kartta on Pentti Helmisen käsialaa. Kilpailun kartta ja radat ovat tulosteita. Kartan mittakaava on 1:10 000. Käyräväli on kartassa 5 m. Pohja-aineistona on käytetty MML:n avointa tietoaineistoa. Kartta on päivitetty ainakin loppukesästä 2017. Kartta on muovisuojuksessa.

Ilmoittautuminen:
Ilmoittautuminen sähköpostilla osoitteeseen mt_pitkanen@hotmail.com viimeistään keskiviikkona 1.8. tai puhelimella kilpailun johtajalle numeroon 050 5233528. Ilmoittakaa ilmoittautumisen yhteydessä kunkin kilpailijan nimi, sarja, emitin numero ja Karjalaseuran nimi. Ilmoittakaa myös mahdollinen laina emitin tarve. Maksut tulee suorittaa Jämsän Retki-Veikkojen tilille FI94 4511 2020 0372 14. Käytä selitteessä tarkennetta: Karjala. Jälki-ilmoittautuminen ja maksu käteisellä kilpailukeskuksessa kisapäivänä klo 12:45 mennessä infoon.

Kilpailukeskus ja opastus:
Kilpailukeskuksena toimii Syväjärven rannalla oleva Laturetkeilijöiden maja, nimeltään Pykälä. Kilpailukeskuksen osoite on Pykäläntie 60, Jämsä. Karttalinkki tulee aikanaan kilpailun www -sivuille. Opastukset alkavat sekä Jämsänkosken keskustan Koskentien liikenneympyrästä, että Juokslahden tien ja valtatie 9 risteyksestä. Opastukset ovat paikoillaan kilpailupäivänä viimeistään klo 11. Paikoitus on kilpailukeskuksen läheisyydessä.

Lähtö:
Kilpailun ensimmäiset lähdöt tapahtuvat klo 13. Matkaa lähtöön ja maaliin on kilpailukeskuksesta noin 600 m.

Palkinnot:
Kilpailussa jaetaan Karjala Liiton mitalit kolmelle parhaalle Karjalaseuraa edustavalle kilpailijalle.

Kahvio, pesu ja wc:
Kilpailukeskuksessa on pienimuotoinen kahvio. Peseytyminen on mahdollista kilpailukeskuksessa olevassa rantasaunassa ja järvessä. WC on ainoastaan kilpailukeskuksessa.

Kilpailun järjestävä organisaatio ja tärkeimmät toimihenkilöt:
Kilpailun järjestelyt hoitaa Jämsän Retki-Veikot.
Kilpailun johtajana toimii Veikko Kaarnijärvi ja ratamestarina on Marko Pitkänen.