Jäsenyys

Liity jäseneksi jäsenseuraan. Liity sinua lähinnä olevaan Karjalan Liiton jäsenyhdistykseen, karjalais-, pitäjä- tai sukuseuraan tai johonkin muuhun liiton jäsenyhteisöön.

Kiinnostaako karjalaisuus ja karjalainen toiminta?

Jos haluat tulla mukaan karjalaiseen toimintaan ja liiton jäseneksi, siihen on monta tapaa. Voit liittyä johonkin liiton noin 400 jäsenseurasta. Etsi niistä seura, jonka tunnet omaksesi.

Se voi olla pitäjäseura, kuten Viipurin pitäjäseura, Sakkola-Seura, Impilahti-Seura, Suistamon perinneseura. Pitäjäseurojen kautta pääset tutustumaan luovutetun Karjalan pitäjien ihmisiin ja elämään, vaikkapa kotiseutumatkoilla.

Sukuseurat, esimerkiksi  Metsäpirtin Ahtiaiset  tai Lallukan sukuseura, ovat hyvä kanava tutustua karjalaisuuteen. Sukuseurat järjestävät tapaamisia eri puolilla Suomea ja tekevät matkoja suvun juurille etsimään kodin kivijalkoja. Sivuiltamme voit tarkistaa, kuuluuko sukusi Karjalan Liittoon.

Voit myös liittyä paikkakunnallasi toimivaan Karjala-seuraan, kuten Hyvinkään Karjalaseura tai Juupajoen Karjala-seura. Karjala-seurat toimivat monella tavalla tuomalla esille karjalaisuutta omalla paikkakunnallaan. Esimerkiksi erilaiset tapahtumat, kuten kyykkäkilpailut ja toritapahtumat, joihin yhteisesti paistetaan piirakoita ja tehdään käsitöitä.

Jos olet innokas laulaja tai soittaja, voit liittyä lukuisiin kuoroihin tai orkestereihin, kuten Karelia-kuoroon, Karelia-puhallinorkesteriin tai KymenLauluun.

Karjalan Kunnaat -jäsenlehti

Liiton jäsenet saavat neljä kertaa vuodessa Karjalan Kunnaat -jäsenlehden. Lehti toimitetaan kaikille niille, jotka ovat maksaneet Karjalan Liiton jäsenmaksun. Karjalan Kunnaat -verkkolehti on vaihtoehto painetulle julkaisulle.

Lehti käsittelee karjalaista kulttuuria ja ajankohtaisia karjalaisia asioita, sekä kertoo jäsenkuntaa koskevista aiheista ja tulevista tapahtumista.

| 4/2017

| 3/2017

| 2/ 2017

| 1/ 2017

Mediakortti 2017Lue verkkolehteä
Karjalan Liitto

Karjalan Liittoon kuuluu noin neljäsataa karjalaisyhteisöä, karjalaisseuroja, pitäjäseuroja ja sukuseuroja sekä erilaisia harrastusseuroja. Näissä kaikissa on noin 30 000 henkilöjäsentä.