Karjalan Liiton strategia

Karjalan Liitto ry:n strategia 2017–2020

Karjalan Liiton toiminta-ajatus

Karjalan Liitto on karjalaisuuden liitto. Karjalan Liitto on elinvoimainen kaikkien suomalaisten karjalaisuuden foorumi.  Se edistää karjalaista kulttuuria, tuo esille karjalaisen identiteetin suomalaisuudessa ja ylläpitää vuorovaikutusta Karjalan alueeseen. Karjalan Liitolla on kolme toiminta-aluetta; kulttuuri, historia ja karjalaiset juuret.
Kaiken toimintamme tavoitteena on edistää karjalaisuutta ja sen elinvoimaisuutta ja tuoda näin lisäarvoa koko yhteiskunnalle.  Karjalaisuus on olennainen osa suomalaisuutta.
Karjalan kysymyksessä Karjalan Liitto tekee yhteistyötä Suomen valtiojohdon ja Euroopan unionin kanssa.

Karjalan Liiton arvot

Liittokokouksessa hyväksytyt Karjalan Liiton arvot ovat karjalaisuus, yhteisöllisyys, elämänmyönteisyys.

Karjalaisuus

Karjalaisuus on tärkein arvomme. Kaikki toimintamme liittyy karjalaisuuteen ja sen edistämiseen.
Karjalaisuus on ”sie, mie ja myö yhessä -fiilis”.

Yhteisöllisyys

Liittomme  on ihmisten kohtaamiseen perustuva kaikille karjalaisuudesta kiinnostuneille tarkoitettu järjestö.
Karjalainen yhteisöllisyys on vuorovaikutteista, vieraanvaraista, avointa ja suvaitsevaa.

Elämänmyönteisyys

Myönteinen elämänasenne, mukautumiskyky,  tunteiden jakaminen ja toisesta välittäminen kuuluvat kiinteästi karjalaisuuteen.

Katso strategia