Yhteinen kulttuuriperintömme - vanhat suomalaiset hautausmaat -seminaari Viipurissa

19.11.2019 11:00 - 19.11.2019 16:30 | Viipuri, Aallon kirjasto

Yhteinen kulttuuriperintömme - vanhat suomalaiset hautausmaat -suomalais-venäläinen yhteistyöseminaari  järjestetään Viipurissa tiistaina 19.11. klo 11 alkaen.  Seminaari on tarkoitettu kaikille vanhojen suomalaisten hautausmaiden kunnostus- ja suojelutoimissa mukana oleville ja muille kiinnostuneille. Seminaariin kutsutaan myös Viipurin alueen paikallishallinnon johtoa.

Seminaarin aiheet liittyvät yhteisen kulttuuriperintömme säilyttämiseen. Siellä kuullaan mm. tähänastisista toimista ja keskustellaan yhteistyöstä, kuullaan Venäjän uudesta maalaista, Suomalaisista sotilashautausmaista Venäjällä, Sotavainajien muiston vaalimisyhdistyksen ja Karjalan Liiton käynnistämästä kyselystä, jossa kerätään tietoja Karjalan sotilashautausmaista sähköiseen tietokantaan. Seminaarissa esitellään vuonna 2011 ilmestyneen toimenpideohjelman päivitetty versio. Seminaaripaikkana on Aallon kirjasto.

Mukana ovat mm. Viipurin alueen kansainvälisten asioiden osaston johtaja Vladimir Vasiljev, Karjalan Liiton puheenjohtaja Pertti Hakanen, hautausmaatyöryhmän puheenjohtaja, talousneuvos Maija-Liisa Lindqvist, Sotavainajien muiston vaalimisyhdistyksen puheenjohtaja Pertti Suominen ja venäläisen Vojennye Memorialin edustaja ja arkkitehti Raija Seppänen. Seminaari päättyy noin klo 16.30.

Seminaarissa on tilaisuus keskusteluun ja kysymysten esittämiseen. Seminaarissa on tulkkaus. Vastaava seminaari tullaan järjestämään Karjalan tasavallassa vuonna 2020.

Seminaarin järjestää Karjalan Liitto, paikalliset viranomaiset Venäjältä ja opintokeskus Sivis.

Seminaarin osallistumismaksu 58 euroa Karjala-kortilla ja muille 88 euroa. Hintaan sisältyy seminaari, tulokahvit, kevytlounas ja Yhteinen kulttuuriperintömme – vanhat suomalaiset hautausmaat -julkaisu.

Ilmoittautumiset 29.10.2019 mennessä mervi.piipponen@karjalanliitto.fi, jolta saa myös lisätietoja. Hänelle voi myös lähettää kysymyksiä ennakkoon.

Kuva R. Voipio.

14.12.2019 10:00 - 14.12.2019 14:00

Karjalatalon joulumyyjäiset

26.11.2019 15:00 - 26.11.2019 19:00