Sukututkimuksen jatkokurssi 29.-30.9.

29.09.2018 | Helsinki, Karjalatalo, Käpylänkuja 1

Sukututkimuskurssin aiheina ovat muun muassa itärajan siirtyminen, erilaisten asiakirjojen (henki-, vero-, maa-, tuomio- ja perukirjojen) tutkiminen sekä veroluetteloihin, karja- ja kylvöveroluetteloihin, sotilasasiakirjoihin, Pietarin passiviraston asiakirjoihin ja Suomen asutuksen yleisluetteloon perehtyminen. Kurssilla tehdään lukuharjoituksia ja lisäksi tutustutaan digitaalisiin sukututkimusaineistoihin.  Kurssi soveltuu sekä luterilaisten että ortodoksisten sukujen tutkijoille. Kurssin opettajana on Suomen Sukuhistoriallisen Yhdistyksen toiminnanjohtaja Kari-Matti Piilahti.
Ilmoittautumiset 14.9. mennessä Karjalan Liittoon, puh. 09 7288 170, toimisto@karjalanliitto.fi. Kurssin hinta on 135 euroa, jäsenhinta Karjala-kortilla on 115 euroa. Hinta sisältää opetuksen, materiaalit ja molempina päivinä lounaan ja kahvit. Mainitse erikoisruokavaliot ilmoittautumisen yhteydessä.
Kurssin järjestävät Karjalan Liitto ja Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liitto yhdessä Opintokeskus Siviksen kanssa.

Ilmoittautumislomake