Säätiöseminaari

26.10.2018 12:00 - 26.10.2018 16:30 | Helsinki, Karjalatalo Käpylänkuja 1

Karjalan Liiton jäsensäätiöiden vuosittaisessa seminaarissa käsitellään säätiöitä koskevia ajankohtaisia asioita. Säätiöesittelyssä on vuorossa Kanneljärvi-säätiö. Talouden ja politiikan näkymistä saadaan tuoretta tietoa, sillä niistä tulee puhumaan klo 15 Suomen Taloustutkimus oy:n tutkimusjohtaja Pasi Holm, jonka esityksen aiheena on Taloutta ja politiikkaa 2019

Seminaarissa poraudutaan myös verotusasioihin pintaa syvemmältä, sillä klo 14 veroasiantuntija Katriina Pöyhönen KPMG Oy:stä tulee käsittelemään säätiöitä koskevia verotusasioita otsikolla Säätiöiden verotuskysymyksiä. Esityksessä käydään lyhyesti läpi säätiöiden verotukseen tyypillisesti liittyviä kysymyksiä, kuten säätiön yleishyödyllisyyden edellytykset tuloverotuksessa, yleishyödyllisen yhteisön eri toimintojen ja varainhankinnan veronalaisuutta sekä sitä, milloin yleishyödyllisen yhteisön toiminta tulee myös arvonlisäverotuksen piiriin. Lisäksi esityksessä käydään lyhyesti läpi yleishyödyllisen yhteisön vapaaehtoisille maksamien matkakustannusten korvausten verotusta.

Karjalan Liiton puheenjohtaja Pertti Hakanen tuo tervehdyksen tilaisuuteen ja kertoo liiton ajankohtaisista asioista. Seminaari alkaa klo 12 ja jatkuu noin klo 16.30 asti. Muutokset mahdollisia.

Myös muut kuin säätiöseminaarin osanottajat ovat tervetulleita kuuntelemaan klo 14-16 tutkimusjohtaja Pasi Holmin ja veroasiantuntija Katriina Pöyhösen esityksiä. Hinta on sama kuin muillekin seminaarin osallistujille (ei sisällä kahvia).

Seminaarin järjestää Karjalan Liitto ja sen säätiötoimikunta sekä opintokeskus Sivis.

Seminaarin hinta Karjala-kortilla 20 € ja muille 35 € sisältäen kahvin ja seminaarin.
Ilmoittautumiset 22.10. mennessä Karjalan Liittoon / mervi.piipponen@karjalanliitto.fi, p. 09 7288 1714.

17.12.2022 10:00 - 17.12.2022 14:00

Karjalatalon joulumyyjäiset

04.12.2022 14:00 - 04.12.2022 16:00

Puurojuhla

13.11.2022 15:00 - 13.11.2022 16:15

Kaipuuni Karjala – isänpäivän juhlakonsertti

01.10.2022 09:00 - 02.10.2022 17:00

Sukututkimuksen jatkokurssi 1.–2.10.

08.10.2022 11:00 - 08.10.2022 15:00

Tulevaisuusstrategia järjestöseminaarin aiheena 8.10.

08.10.2022 14:00 - 08.10.2022 16:00

Keitä me karjalaiset olemme, mistä tulemme?

Kysyttävää?

Piipponen Mervi
kulttuurituottaja, tiedottaja (tapahtumat, koulutus, pitäjäseura- ja säätiötoiminta)

Ilmoittautumislomake