Matka Kansallisarkiston Mikkelin toimipaikkaan

08.09.2018 07:00 - 08.09.2018 19:00

Matka Kansallisarkiston Mikkelin toimipaikkaan

Kansallisarkiston Mikkelin toimipaikassa (ent. Mikkelin maakunta-arkisto) säilytetään muun muassa entisen Viipurin läänin asiakirjoja ja luovutetun alueen luterilaisten ja ortodoksisten seurakuntien kirkonkirjoja. Karjalan Liitto järjestää tutustumismatkan maakunta-arkistoon lauantaina 8.9.2018. Päivän aikana tutustutaan henkilöhistoriallisiin lähteisiin, omistusoikeuteen liittyvään arkistoaineistoon, tuomiokuntien arkistoon sekä Karjala-tietokantaan. Arkistomatkalle lähdetään bussilla Helsingistä klo 7 ja ajetaan Lahden kautta Mikkeliin. Paluu Helsinkiin n. klo 19. Hintaan sisältyy matkat bussilla, opastettu arkistokierros ja arkistoaineistoon tutustumista sekä lounas Kenkäverossa. Meno- ja paluumatkalla kahvitauko (omakustanteinen) sopivassa paikassa. Matkanjohtajana on Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liiton puheenjohtaja Kirsi Mononen.

Matkan jäsen- ja normaalihinta Helsingistä 90/100 euroa, Lahdesta 60/70 euroa. Muutokset mahdollisia. Ilmoittautumiset 17.8.2018 mennessä Karjalan Liittoon, toimisto@karjalanliitto.fi, puh. 09 7288 170. Matka toteutuu, jos ilmoittautujia on vähintään 20 henkeä.  Tarkempia tietoja Karjalan Liitosta, toimisto@karjalanliitto.fi.

Jär. Karjalan Liitto, Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liitto ja Opintokeskus Sivis.

17.12.2022 10:00 - 17.12.2022 14:00

Karjalatalon joulumyyjäiset

04.12.2022 14:00 - 04.12.2022 16:00

Puurojuhla

13.11.2022 15:00 - 13.11.2022 16:15

Kaipuuni Karjala – isänpäivän juhlakonsertti

27.09.2022 10:00 - 11.10.2022 18:00

Karjalainen juttuluuri vastaa taas syksyllä

01.10.2022 09:00 - 02.10.2022 17:00

Sukututkimuksen jatkokurssi 1.–2.10.

08.10.2022 11:00 - 08.10.2022 15:00

Tulevaisuusstrategia järjestöseminaarin aiheena 8.10.

Kysyttävää?

Piipponen Mervi
kulttuurituottaja, tiedottaja (tapahtumat, koulutus, pitäjäseura- ja säätiötoiminta)

Ilmoittautumislomake