Jääski-päivät 2019

10.08.2019 11:00 - 11.08.2019 00:00 | Lappeenranta, Kehruuhuone

Jääski-juuristen vuosittainen päätapahtuma Jääski-päivät

“Taasha myö tavattii” toivotettiin aikoinaan tiekylteissä Lappeenrantaan tulevien teiden varrella. Toivotus pääsee käyttöön taas ensi kesänä, kun Jääski-päiviä vietetään Lappeenrannan Kehruuhuoneella.

Perinteiseen tapaan Jääski-päivät pidetään elokuun toisena viikonloppuna 10.-11.8.

Lauantai 10.8.

Jääski-päivät aloitetaan lauantaina puolen päivän tietämissä lounaalla. Sen jälkeen vuorossa on ohjelmallinen iltapäivä, jolloin kuullaan muistelmia ja tarinoita Jääskestä. Laulua, tanssia ja muuta viihdykettä sisältävä ohjelma julkistetaan kesän aikana.

Iltapäivällä, ohjelman jälkeen tehdään elämysmatka bussilla Jääsken Suomen puolelle jääneisiin kyliin.

Jääski-seura tarjoaa lauantaina Kehruuhuoneella kahvit ja pullat. Lounas ja ohjelma maksavat noin 30 euroa/hlö. Lauantain bussiretki ja sunnuntaina tehtävä Jääsken matka ovat omakustanteisia.

Ota mukaansukusi alle 25-vuotiaita tutustumaan Jääskeen ja sen kulttuuriin ja perinteisiin. Tämä vuosi on Karjalan Liitossa lasten ja nuorten teemavuosi. Jääski-seura haluaa tarjota kaikille alle 25-vuotiaille Jääski-juurisille tilaisuuden tulla kokemaan ja kuulemaan Jääsken pitäjästä. Alle 25-vuotiaat pääsevät lauantaina Kehruuhuoneelle maksutta, vain lounas on omakustanteinen. Lauantaina ja sunnuntaina bussimatkat ovat niin ikään maksuttomia alle 25-vuotiaille. Ilmoittautuminen kuitenkin tarvitaan tilajärjestelyjen ja bussipaikan varaamiseksi.

Sunnuntaina 11.8.

Matkataan Jääskeen ja kierretään myös entistä Ensoa ja lähikyliä. Matkasta enemmän Matkat-sivuilla.

Voit osallistua tapahtumiin molempina päivinä tai vain toisena.

Merkkaa päivä jo kalenteriisi. Tarkemmat kellonajat ja ohjelma ilmoitetaan www.jaaski.fi -sivuilla, paikallislehdissä Etelä-Karjalassa ja Kymenlaaksossa sekä Facebookin Juuret Jääskessä -sivuilla.

Majoitusta voi kysyä esimerkiksi Sokos Hotel Lappeesta, hotelli Patriasta tai Holiday Club Saimaasta, josta Karjalan Liiton jäsenet saavat huoneen jäsenetuhintaan.

Ilmoittautumiset lauantain Jääski-päivään ja bussiretkelle Jääsken Suomen puolelle jääneisiin kyliin: jasen.jaaski@gmail.com tai puh 044 023 2777
Viimeinen ilmoittautumispäivä on lounaan ja bussivarausten takia viimeistään 28.7.

Ilmoittautumiset sunnuntain Jääsken/Enson päiväretkelle:
Riitta Mustonen, info@imatratours.fi tai puh. 0400 379 509
Kerro ilmoittautumisen yhteydessä, onko sinulla oma viisumi vai osallistutko ryhmäviisumiin.
Viimeinen ilmoittautumispäivä ryhmäviisumilla matkaaville on 24.6., omalla viisumilla 28.7.
Huom! Matkat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Kysyttävää?

Piipponen Mervi
kulttuurituottaja, tiedottaja (tapahtumat, koulutus, pitäjäseura- ja säätiötoiminta)
Pelvas Saija