Sotiemme historiaa -luennot

08.11.2017 18:00 - 08.11.2017 19:30 | Helsinki, Karjalatalo

Sotiemme historiaa -toisella luentokerralla asiantuntijat kertovat vuosien 1917-1918 kansalaissodasta - Mannerheimista ja Viipurista. Kansainvälisesti palkitun Sotasampo-hankkeen esittely avaa kuulijoille uusia näkökulmia sotien tarkasteluun vaikkapa omalta kotikoneelta. Sotasampo on internetpalvelu, johon on yhteistyöverkostona koottu Suomen talvi- ja jatkosotaan liittyvät keskeiset tietoaineistot.

Sinne on tallennettu mm. puolustusvoimien 160 000 autenttista valokuvaa, Kansallisarkiston tietokanta sodissa menehtyneistä 95 000 sotilaasta, kymmenet tuhannet sotapäiväkirjat, Suomen Sotahistoriallisen Seuran ja Bonnierin julkaisemat tuhannet Kansa taisteli -lehden artikkelit verkossa, kymmenet tuhannet luovutetun alueen paikat ja historialliset Karjalan kartat. Sotasampo-palvelu: http://sotasampo.fi.

Osallistumismaksu: 1 kerta 15 € / Karjala-kortilla ja muutoin 20 €.

2 kertaa (8.11. ja 15.11.) 20 € / Karjala-kortilla, muutoin 30 €. Maksut paikan päällä.

Ohjelma (muutokset mahdollisia):

Keskiviikko 8.11.

Tietokirjailija, everstiluutnantti Ari Raunio puhuu otsikoilla: Karjalan kannas ja Laatokan Karjala talvisodan taistelukenttinä ja jatkosota karjalaisten toivon ja menetysten sota.

Keskiviikko 15.11.

FT, dosentti Teemu Keskisarja käsittelee aihetta Mannerheimin ja Viipurin kohtaloita 1917-1918 ja Aalto-yliopiston professori Eero Hyvösen aiheena on Sotasampo - talvi- ja jatkosota semanttisessa webissä (internetportaali).

Tilaisuuden järjestää Karjalan Liitto ja Opintokeskus Sivis.

14.12.2019 10:00 - 14.12.2019 14:00

Karjalatalon joulumyyjäiset

26.11.2019 15:00 - 26.11.2019 19:00

Sukututkija neuvoo