Kirjotaan käspaikka

13.10.2018 10:00 - 14.10.2018 16:00 | Helsinki, Karjalatalo

Karjalaiset käspaikat ovat iättömän kauniita kirjontoja, joissa perinteisesti punaiset linnut ilakoivat ja kukat kurkottelevat puhtaan valkoisella taustalla. Käspaikat, elämänliina ja pyyheliina, ovat kuuluneet karjalaiseen, erityisesti ortodoksiseen, kulttuuriin syntymästä kuolemaan, mutta ne innostavat kaikkia käsityöihmisiä.

Kirjontaan on useita eri tekniikoita ja viikonlopun mittaisella kurssilla tutustutaan niistä suosituimpiin eli nurjattomaan etupistoon, virkkauskirjontaan ja revinnäisiin. Pienten kokeilujen kautta on mahdollista edistyä kirjomaan pientä käspaikkaa.

Vasta-alkajille edetään sopivan hitaasti ja edistyneet pääsevät eteenpäin omissa projekteissaan. Opettaja tuo paljon erilaisia malleja sekä työhön tarvittavat materiaalit (neulat, virkkuukoukut, langat ja kankaan). Sopii peruskurssin jo käyneille tai aloittelijoille.

Oman kirjontakehyksen voi ottaa varmuuden vuoksi mukaan, jos lainakehykset loppuvat kesken. Myös hyvät silmälasit ja suurennuslasit voivat olla kurssilla avuksi.

Kurssin kouluttajana on kansa- ja käsityötieteilijä Laura Hämäri.

Hinta: Karjala-kortilla 90 € ja muille 105 €. Hintaan sisältyy opetus, materiaalit, lounas ja kahvit molempina päivinä.

Ilmoittautuminen: 11.10. mennessä Karjalan Liittoon, p. 09 7288 170, toimisto@karjalanliitto.fi. Osallistujille lähetetään vahvistuskirje ja tarkka ohjelma.

Peruutusehdot: Kurssi toteutuu, jos osallistujia on riittävästi.

Jos osallistuja peruuttaa osallistumisensa viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen, veloitamme järjestelykuluina 20 euroa/kurssipäivä.

Kurssin järjestää Karjalan Liitto yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa. Muutokset mahdollisia.

17.12.2022 10:00 - 17.12.2022 14:00

Karjalatalon joulumyyjäiset

04.12.2022 14:00 - 04.12.2022 16:00

Puurojuhla

13.11.2022 15:00 - 13.11.2022 16:15

Kaipuuni Karjala – isänpäivän juhlakonsertti

01.10.2022 09:00 - 02.10.2022 17:00

Sukututkimuksen jatkokurssi 1.–2.10.

08.10.2022 11:00 - 08.10.2022 15:00

Tulevaisuusstrategia järjestöseminaarin aiheena 8.10.

08.10.2022 14:00 - 08.10.2022 16:00

Keitä me karjalaiset olemme, mistä tulemme?

Kysyttävää?

Piipponen Mervi
kulttuurituottaja, tiedottaja (tapahtumat, koulutus, pitäjäseura- ja säätiötoiminta)

Ilmoittautumislomake