Karjalaisen kirjallisuuden lukupiiri

31.01.2018 14:00 - 31.01.2018 16:00 | Helsinki, Karjalatalo, Käpylänkuja 1, Helsinki

Karjalaisen kirjallisuuden lukupiiri kokoontuu kuukauden viimeisenä keskiviikkona klo 14-16 Karjalatalolla, Käpylänkuja 1, Helsinki. Ensimmäinen kokoontuminen on 31.1.2018 ja muut ajat 28.2., 28.3. ja 25.4., ellei toisin sovita. Lukupiiri on kaikille avoin.

Ensimmäisenä teoksena on Hannu Raittilan romaani Atlantis. Teosta on kirjastoista hyvin saatavilla. Kevään muut kirjat ovat vielä avoinna, mutta Sally Salmisen Katariina on yksi niistä, kun sen uusi käännös valmistuu. Näytelmäkirjailija Laura Ruohonen ja kirjailija Juha Hurme pitävät Katriinaa Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla -romaaniin rinnastettavana teoksena, joka kertoo maailman muutoksesta naisen näkökulmasta.

Sally Salminen voitti esikoisteoksellaan (1936) Pohjoismaisen kirjallisuuspalkinnon. Romaanista tuli suosittu monessa maassa ja se oli pitkään yksi käännetyimmistä ja menestyneimmistä suomalaisista romaaneista ennen Mika Waltarin Sinuhea. Kirjassa varakkaan pohjalaistalon tytär muuttaa rakkauden perässä Ahvenanmaalle. Saamattoman miehen vuoksi Katriina ottaa elämänsä ohjat omiin käsiinsä. Tässä linkki kirjaa koskevaan keskusteluun Yle Areenassa: areena.yle.fi/1-4172882

Lukupiiriä vetää  YTM, toimittaja Aira Saloniemi. Lisätietoja Karjalan Liitosta p. 09 7288 1714.
Tervetuloa.

29.09.2021 13:00 - 29.09.2021 15:00

Karjalaisen kirjallisuuden lukupiiri 29.9.

07.10.2021 12:00 - 07.10.2021 15:00

Karjalaisia kansallispukuja -työnäytös 7.10.

09.10.2021 10:00 - 09.10.2021 15:00

Piirakkakurssi 9.10.

14.10.2021 12:00 - 14.10.2021 15:00

Karjalaisia kansallispukuja -työpaja 14.10.

Kysyttävää?

Piipponen Mervi
kulttuurituottaja, tiedottaja (tapahtumat, koulutus, pitäjäseura- ja säätiötoiminta)
Pelvas Saija