Karjalan Liiton hiihtomestaruuskilpailut Kankaanpäässä 25.2.2024

08.03.2024 08:00

Kankaanpään Karjalaseura järjesti omatoimisesti Karjalan Liiton hiihtomestaruuskilpailut Kankaanpään Liikuntakeskuksessa 25.2.2024. Kilpailut käytiin liikuntakeskuksen lähiladuilla. Miesten sarjoissa yleinen – M60 kilpailumatka oli 4,5 km. Kaikissa muissa sarjoissa kilpailumatka oli 3,5 km. Hiihtotapa oli vapaa. Luisteluhiihdon ohella perinteinen tyyli oli tietenkin sallittu ja sitä monet käyttivätkin. Sää oli melko lämmin, plussan puolella, mutta ladut olivat siitä huolimatta hyvässä kunnossa. Osallistujia oli tällä kertaa tavanomaista vähemmän, vain 23 henkilöä, mihin lienevät olleet syynä useat päällekkäiset tapahtumat (mm. Laukaan laturetki) ja liian lämpimänä pidetty lämpötila. Mutta, kuten usein on todettu, laatu lienee korvannut määrän.

Tulokset >>.

Teksti: Raimo Hannukainen, kilpailun johtaja

Kuva 1: Kankaanpään Karjalaseuran Kerttu Heininen lähdössä kilpailusuoritukseensa. Lähettäjinä toimivat Markku Lahtinen (oikealla) ja Heikki Kankaristo. Taustalla Kaija-Liisa Palola odottaa lähtövuoroaan. Kuva Aimo Haapakoski

Kuva 2: Huolto on tärkeä osa kilpailujen järjestelyä, mutta jää usein huomaamatta. Eija Kankaristo (keskellä) ja Ulla Kahari maalialueen mehunjakopisteellä. Vasemmalla kilpailujen osanottajat Kerttu ja Lotta Heininen. Kuva Aimo Haapakoski

Kuva 3: Kilpailujen nopein hiihtäjä oli veteraanien MM-kisoissakin menestynyt Antrea-Seuran (Antrean Esan) Timo Pullinen. Tässä hän on tulossa maaliin M55-sarjan voittajana. Kuva Jari Vaara

Kuva 4: Yhteiskuva kilpailijoista ja järjestäjistä jäi valitettavasti ottamatta, oheisessa kuvassa on kuitenkin osa kilpailujen osanottajista. Kuva Aimo Haapakoski

Kuva 5: Kilpailujen nuorin osanottaja N12-sarjan voittaja on saanut kultamitalinsa. Kuva Jari Vaara

Kuva 6: Kilpailujen nestorit kilpailivat sarjassa M80, jonka voitti Vammalan Karjalaseuran Oiva Kaasalainen. Mitalin lisäksi hän, kuten kaikki muutkin kilpailijat, sai muistoksi Anne Hannukaisen neulomat karjalanväriset (punamustat) villasukat.