Anton Talvion stipendi Lumi Saikkoselle

09.02.2024 09:24

Karjalan Liiton urheilutoimikunta myönsi Anton Talvion stipendin Lumi Saikkoselle, 16. Hänen lajinaan on ilmapistooliammuntaa. Nuoresta iästään huolimatta hän on voittanut tähän mennessä viisi pistooliammunnan SM-mitalia. Vuoden 2024 alusta Saikkonen on valittu Suomen Ampumaurheiluliiton maajoukkueeseen.

– Aloin käydä isäni kanssa ampumassa viitisen vuotta sitten. Kolme viimeistä vuotta olen harrastanut tavoitteellisesti. Harjoittelen joka päivä vähän. Radalla käymme kolme kertaa viikossa, kertoo Lumi Saikkonen.

Tähän saakka isä Panu Saikkonen on toiminut päävalmentajana. Lumi Saikkonen on kuulunut myös Ampumaurheiluliiton tehoryhmään jo parin viime vuoden ajan. Maajoukkueeseen valinnan jälkeen valmennuskuviot laajenevat entisestään.

Anton Talvion rahasto jakaa vuosittain urheilustipendejä karjalaista syntyperää oleville nuorille urheilijoille, jotka ovat osoittaneet omaavansa raittiit ja terveet elämäntavat sekä menestyneet urheiluharrastuksissaan kiitettävällä tavalla.

– Olen hyvin kiitollinen stipendistä, se tuli yllätyksenä, toteaa tuore stipendinsaaja Lumi Saikkonen.

Teksti ja kuvat: Sofia Flygare

Lue koko juttu Karjalan Kunnaat 1/2024 -lehdestä. Karjalan Kunnaat -jäsenlehti postitetaan kotiin kaikille Karjalan Liiton jäsenille.
Tietoa jäseneksi liittymisestä >>.