Vuoden kirjakisan voittajaksi Hanhipaasi-teos

30.11.2023 17:00

Vuoden karjalainen pitäjä- ja kyläkirjakisan voittajaksi

Hanhipaasi – Elämää Laatokan majakkasaarella

Karjalan Liiton 1. varapuheenjohtaja Pekka Määttänen toimi tämän vuoden karjalaisen pitäjä- ja kyläkirjakisan raatina. Hän julisti kirjakisan voittajaksi Hanhipaasi – Elämää Laatokan majakkasaarella -teoksen.

– Arvostelun pohjana olen pitänyt luettavuutta, ylisukupolvista tarinaa karjalaisista juurista ja historiallista näkökulmaa elämästä Karjalassa.  Lisäksi valintaa tehdessäni kiinnitin huomiota kirjan graafiseen suunnitteluun sekä taiton onnistumiseen. Kirjailija Johanna Pakola on onnistunut työssään hyvin, toteaa Määttänen.

– Hanhipaasi – Elämää Laatokan majakkasaarella -kirja etenee hienosti kolmessa eri tasossa. Yhtenä tasona on karjalaisen perheen kohtalot majakkasaarella, toisena tasona on Laatokan majakoiden kehitys ja vaiheet ja kolmantena tasona perheen lasten muistelmat Hanhipaadelta.

Kirjakilpailun tulokset julkistettiin Pitäjä- ja sukumessuilla Karjalatalolla marraskuun puolivälissä.