Tiedote / Karjalan Liiton liittohallituksen kokoustiedote 2/2024

15.03.2024 10:12

Karjalan Liiton liittohallitus kokoontui II varapuheenjohtajansa Outi Örnin johdolla 14.3.2024 Karjalatalolla Helsingissä.

Liittohallitus

• sai katsauksen Karjalan Liiton Mikkelissä 15.-16.6.2024 pidettävien kesäjuhlien valmistelun tilanteesta ja totesi, että valmistelut ovat edenneet hyvin. Liittohallitus toivoo juhlille runsasta osanottoa.
  • päätti kutsua koolle liittovaltuuston kevätkokouksen 20.4.2024. Liittohallitus käsitteli vuosikertomuksen ja tilinpäätöksen, jotka se esittää liittovaltuustolle. Liittovaltuustossa käsitellään sääntömääräisten asioiden lisäksi Kiinteistöosakeyhtiö Karjalaisten Heimotalon hankesuunnitelman jatkotoimenpiteitä.
  • sai tiedoksi, että jäsenyhteisöjen mallisäännöt on ennakkotarkastettu Patentti- ja rekisterihallituksessa. Liittohallitus päätti esittää ne liittovaltuustolle hyväksyttäviksi.
  • sai selvityksen Liiton toimiston henkilöstötilanteesta järjestökehittäjä Ida Pöyhösen siirtyessä uuteen työpaikkaan. Liitosta on jäänyt vuoden 2023 lopulla eläkkeelle taloutta hoitanut henkilö. Hallitus ohjeisti rekrytoinnin valmistelua kokonaisuus huomioon ottaen.
  • Liittohallitus sai tiedoksi, että Kiinteistö Oy Karjalaisten Heimotalon kehittämissuunnitelmat ovat valmistelussa ja että talonmies kiinteistössä vaihtuu 1.4.2024 alkaen, kun pitkäaikainen talonmies Arto Pöysti jää eläkkeelle.
  • Liittohallitus päätti myöhemmin julkistettavista Pro Carelia- ja Elmi Tsokkinen -huomionosoituksista.

Liittohallituksen II varapuheenjohtaja Outi Örn