Suosituksia jäsenyhteisöille koronapandemian aikana

23.04.2020 12:26

Karjalan Liitto suosittelee, että jäsenyhteisöissä noudatetaan valtionhallinnon kokoontumisia koskevia suosituksia kesäajan tilaisuuksista heinäkuun loppuun saakka.

Myös loppukesän osalta tapahtumien järjestäminen saattaa olla haasteellista osallistumisaktiivisuuden puolesta.

Suosittelemme joko siirtämään jo sovitut pitäjäjuhlat, sukukokoukset, muut isommat tapaamiset ja tilaisuudet tai perumaan ne kokonaan.

Kotiseutumatkoja ja muita matkoja Venäjälle tai muualle ei suositella, ennen kuin rajat avautuvat ja koronapandemia laantuu. Viranomaiset ovat keskeyttäneet viisumianomusten käsittelyn toistaiseksi. Teknisesti käsittelyt ruuhkautuvat, ja se on otettava huomioon, mikäli matkojen järjestelyjä jatketaan.

Karjalan Liitto kehottaa jäsenyhteisöjä seuraamaan valtionhallinnon ohjeita ja toimimaan niiden mukaan. Toukokuun alussa valtionhallinto linjaa tarkemmin yli 10 hengen kokoontumisista.

Toivomme, että seurojen toiminnoissa mennään terveys edellä.