Osa Karjalatalon saleista siirtyy Käpylän musiikkiopistolle

11.08.2021 10:55

Karjalan Liitto on luopunut 1.8.2021 alkaen osasta vuokraamistaan tiloista Kiinteistö Oy Karjalaisten Heimotalossa, tutummin Karjalatalossa.

Karjalan Liiton toiminta jatkuu entisellään ja Liiton toimisto sijaitsee edelleen tutussa paikassa 2. kerroksessa. Tilat, joista luovuimme käsittävät 2. kerroksen Laatokka- ja Sortavala-salit sekä 3. kerroksen Wärtsilä/Käkisalmi-salin.

Liittohallitus käsitteli asiaa kokouksessaan 9.6.2021 ja näki toimenpiteen merkittävänä säästötoimena, sillä suurin osa tiloista on ollut lähes tyhjillään Covid-19-pandemian aiheuttamien rajoitusten ajan. Liittohallitus näki myös ison riskin siinä, että tilojen käyttö ei palautuisi pandemiaa edeltävälle käyttöasteelle, jotka nekin olivat melko alhaiset n. 40–55 % mahdollisesta varausajasta.

Juhlasali, Yläsali, Takkahuone ja kirjasto edelleen vuokrattavissa

Liiton käyttöön jäivät edelleen alakerran Juhlasali, 2. kerroksen Yläsali, 3. kerroksen kirjasto ja 4. kerroksen Takkahuone. Tiloja järjestellään ja ehostetaan hieman alkusyksyn aikana. Tilavarauskalenterissa oleviin varaajiin otetaan yhteyttä ja sovitellaan korvaava tila käyttöön. Kappeli tullaan vihkimään syksyn aikana käyttöön uudessa paikassaan Yläsalissa.

Neuvottelut Kiinteistö Oy Karjalaisten Heimotalon ja Käpylän musiikkiopiston kannatusyhdistys ry:n välillä saatiin päätökseen ja musiikkiopisto vuokrasi nuo vapautuvat tilat, ja siten heidän toimintansa laajenee nykyisestään merkittävästi Karjalatalolla.
Kiinteistö Oy Karjalaisten Heimotalon tiloissa ei ole tällä hetkellä yhtään vapaata vuokrattavaa tilaa, ja kiinteistöyhtiön tilanne on vahvistunut myös järjestelyjen myötä.

Toivomme muutostilanteessa ymmärrystä ja joustoa. Saamme tilat ja varauskalenterimme tasapainoon syyskuun loppuun mennessä, kun kaikki muutostyöt tiloissa valmistuvat.  Syksyn aikana vuokrattavista tiloista tullaan tekemään esittelyt ja uudet hinnastot Liiton verkkosivuille.

Ravintola Karelia palvelee jälleen kesätauon jälkeen, joten olettehan heihin suoraan yhteydessä, mikäli haluatte tilaisuuteenne tarjoiluja.