Karjalan Liiton ruusukemerkkejä myönnettiin erittäin ansioituneille

01.12.2020 09:15

Karjalan Liiton 80-vuotisjuhlavuoden kunniaksi myönnettiin erittäin ansiokkaasta toiminnasta karjalaisuuden hyväksi korkein järjestötoiminnan ansiomerkki ruusukkein seuraaville henkilöille: Kalevi Hyytiä, Eevaliisa Kurki, Markku Laukkanen, Kari Leppänen, Maija-Liisa Lindqvist, Marjo Matikainen-Kallström, Matti Puhakka, Eino Pääkkönen ja Johannes Sidoroff. Ruusukemerkit jaettiin liittovaltuuston kokouksen yhteydessä 21.11.2020, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.

Järjestötoiminnan korkein ansiomerkki ministeri Matti Puhakalle

Ministeri Matti Puhakalle luovutettiin Karjalan Liiton ruusukemerkki 26.11.2020. Luovuttajina puheenjohtaja Outi Örn ja toiminnanjohtaja Pertti Hakanen. Kuvassa myös Terttu Puhakka.Kuva Timo Tikansalo.

Karjalan Liiton korkein järjestötoiminnan ansiomerkki ruusukkein myönnettiin liittovaltuuston puheenjohtajalle, ministeri Matti Puhakalle. Merkin kävivät luovuttamassa puheenjohtaja Outi Örn ja toiminnanjohtaja Pertti Hakanen.

Kiitospuheessaan Matti Puhakka korosti karjalaista yhteisöllisyyttä.
-    Suuri kiitos Karjalan Liitto ry:lle minulle osoitetusta huomionosoituksesta. On ollut ilo ja samalla kunnia olla mukana karjalaisperheen mieltäni ilahduttaneessa työssä. Jokainen päivä kanssanne on ollut kasvun aikaa, olen vuosien saatossa saanut yhä uusia ja uusia ystäviä, tästä kiitän teitä jokaista erikseen ja yhdessä. Rakentakaamme vastaisuudessakin karjalaista kulttuuria keskinäistä yhteistyötä kunnioittaen ja toisiamme arvostaen.

Hän kiitti Outi Örniä ja Pertti Hakasta siitä, että merkki tuotiin hänelle kotiin.
- Kiitos myös niistä lämpimistä sanoista, joita minulle osoititte, tunsin niitä kuunnellessani, että sananne tuli sydämestänne.

Katso myös Karjalan Liiton kultaisten ansiomerkkien saajat 21.11.2020.