Karjalaisten tarina – Kirsti Mannisen käsikirjoittama ja Eija Vilppaan ohjaama näytelmä esitetään Karjalatalolla 20.9. ja 25.10.

16.09.2020 16:38

Karjalaisten tarina -näytelmä kertoo siirtokarjalaisen perheen elämänvaiheista usean sukupolven ajan

Karjalan Liiton 80-vuotisjuhlavuoden kunniaksi tuotetun näytelmän ohjaaja Eija Vilpas: ”Kannattaa ehdottomasti tulla katsomaan!”

Esitykset 20.9. klo 13 ja 15 ja 25.10. klo 13 ja 15 Karjalatalossa Helsingissä, Käpylänkuja 1.

Luvassa on koskettava ja humoristinenkin esitys, johon käsikirjoituksen on tehnyt kirjailija Kirsti Manninen (kirjailijanimeltä Enni Mustonen).

Karjalaisten tarina -näytelmässä kuvataan siirtokarjalaisperheen vaiheita useassa sukupolvessa. ”Hyvin moni voi samaistua esityksen henkilöiden kohtaloihin. Evakkokarjalaisten vaiheiden ytimessä on luopumista ja uusi alku, itkua ja naurua. Kannattaa ehdottomasti tulla katsomaan!”, sanoo ohjaaja Eija Vilpas.

Sykähdyttävistä näyttelijäsuorituksista ja nautittavasta musiikista koostuvassa näytelmässä on mukana Karjalaisen Näyttämön näyttelijöitä, Kallion ilmaisutaidon lukion oppilaita ja muita harrastajanäyttelijöitä, Viipurin Lauluveikot ja Karelia-puhallinorkesteri sekä Pääkaupungin Karjalaisten Nuorten kansantanssiryhmä Troppu.

Näytelmä oli tarkoitus esittää juhlavuoden Karjalaisilla kesäjuhlilla Helsingissä, mutta koronapandemian takia kesäjuhlat peruttiin. Nyt esitystä pääsee katsomaan Karjalatalolla. Syksyn aikana nähdään neljä esitystä kahtena sunnuntaina. Tervetuloa katsomaan. Kesto noin 1,5 tuntia.

Liput esitykseen kannattaa varata ennakkoon SieMie-puodin verkkokaupasta www.karjalanliitto.fi/siemiepuoti. Sunnuntain 20.9. esityksiin lippuja on saatavilla myös ovelta.

Karjalaisten tarina -esitykset Karjalatalossa Helsingissä:

su 20.9.2020 klo 13 ja klo 15.
su 25.10.2020 klo 13 ja klo 15.

Ryhmien (väh. 20 henkeä) varaukset, toimisto@karjalanliitto.fi tai p. 09 7288 170.

Pääsyliput ja ennakkovaraukset:
Liput 35 € ja Karjala-kortilla 30 €.
Lippuja on myynnissä SieMie-puodin verkkokaupassa, www.karjalanliitto.fi /siemiepuoti.
Ryhmien ennakkovaraukset 25.10. näytökseen 7.10. mennessä, p. 09 7288 170, toimisto@karjalanliitto.fi.

Karjalatalo, Käpylänkuja 1, Helsinki.

Huom! Turvavälit otetaan esityksessä huomioon! Käsidesiä saatavilla. Muista kasvomaskit. Tule terveenä paikalle!

Karjalaisten tarina -näytelmä on tehty Karjalan Liiton 80-vuotisjuhlavuoden kunniaksi.

Karjalan Liitto ry

Karjalan Liitto on karjalaisen kulttuurin harrastus- ja kansalaisjärjestö. Karjalan Liitto on keskittynyt karjalaisen kulttuurin esillä pitoon, säilyttämiseen ja uudistamiseen.

Karjalan Liitto on elinvoimainen kaikkien suomalaisten karjalaisuuden foorumi. Se edistää karjalaista kulttuuria, tuo esille karjalaisen identiteetin suomalaisuudessa ja ylläpitää vuorovaikutusta Karjalan alueeseen. Karjalan Liitolla on kolme toiminta-aluetta; kulttuuri, historia ja karjalaiset juuret.

Karjalan Liittoon kuuluu 15 piiriä, Karjalaisten Pitäjäyhdistysten Liitto ja Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liitto sekä lähes 360 jäsenyhdistystä eri puolilla Suomea ja ulkomailla. Henkilöjäseniä yhdistyksissä on noin 23 000.

Karjalan Liitto perustettiin 20.-21.4.1940 ajamaan siirtokarjalaisten asioita muun muassa asuttamiseen ja menetettyyn omaisuuteen liittyvissä kysymyksissä.