Karjalaiset suku- ja pitäjämarkkinat

12.11.2019 16:41

Karjalaiset suku- ja pitäjämarkkinat

Karjalaiset suku- ja pitäjämarkkinat ovat suku- ja pitäjäseurojen ja pitäjäsäätiöiden areena oman pitäjänsä ja luovutetun Karjalan tunnetuksi tekemisessä. Pitäjä- ja sukuseurojen edustajat esittelevät pitäjäänsä ja seuran toimintaa. Myynnissä on seuratuotteita ja karjalaista kirjallisuutta. Markkinoilla julkistetaan Vuoden karjalainen kirja ja Vuoden karjalaisen pitäjä- ja kyläkirjakisan voittaja.

Sukututkija Mikko Kuitula vastaa sukututkimukseen liittyviin kysymyksiin ja Martti Similä kertoo sukukirjan tekemisestä. Klo 13 päätoimittaja Anni Valtonen kertoo muun muassa omista matkakokemuksistaan otsikolla Karjalainen mielenmaisemani – Miten karjalainen taustani näkyy elämässäni ja työssäni? Markkinoiden päätteeksi klo 14 alkaen FT John Loehr luennoi aiheesta Siirtokarjalaisten tie kansainvälisiin tutkimuksiin. Hän johtaa monitieteistä hanketta Mitä voimme oppia menneestä? Pakkomuuton vaikutukset evakkoperheisiin, jossa tarkastellaan sopeutumista uuteen ympäristöön.

Muutokset mahdollisia. Vapaa pääsy! Tuutha siekii?

Aika: 16.11.2019 klo 10–14
Paikka: Karjalatalo, Käpylänkuja 1, 00160 Helsinki

Tilaisuuden järjestää Karjalan Liitto yhteistyössä Karjalaisten Pitäjäyhdistysten Liiton, Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liiton ja Opintokeskus Siviksen kanssa.

Lisätietoja mervi.piipponen@karjalanliitto.fi ja saija.pelvas@karjalanliitto.fi

Sukupolvien ketju on Karjalan Liiton 80-vuotisjuhlavuoden 2020 teema.