Karjalainen kulttuuriperintö verkkoon -hankkeen esikartoituskyselyyn vastausaikaa heinäkuun loppuun saakka

03.06.2021 08:49

Karjalainen kulttuuriperintö verkkoon -hankkeen esikartoituskysely on lähetetty seurojen puheenjohtajille ja sihteereille sekä säätiöiden asiamiehille toukokuussa 2021. Kyselyn tarkoituksena on kartoittaa sitä, mitä kaikkea aineistoa (esimerkiksi asiakirjoja, karttoja, valokuvia tai historiallista esineistöä) koko valtakunnan laajuisen seura-, yhdistys- ja säätiöverkoston hallusta löytyy. Vastausaikaa on aina 31.7.2021 asti. Määräaikaan mennessä vastanneiden kesken arvotaan palkinto.

Hankkeen tulevaisuuden tavoitteena on luoda digitaalinen Karjala-portaali, karjalaista kulttuuriperintöä säilyttävä ja esittelevä valtakunnallinen verkkoarkisto. Samassa yhteydessä selvitetään mahdollisuuksia virtuaalisen Karjala-museon rakentamiseksi. Tavoitteena on myös kannustaa ja tukea yhteisöjä digitoimaan hallussaan olevia aineistoja. Tähän työhön kutsumme Teidät kaikki mukaan!

Hankkeen tiimoilta järjestettiin webinaari 12.5.2021. Webinaaritallenteeseen voi tutustua täältä: https://www.youtube.com/watch?v=SfMuozTAT2M&t=1126s

Hankkeen tiedote.

Lisätietoa hankkeesta