Tiedote: Liittohallituksen kokous 3.5.2023

09.05.2023 12:00

Karjalan Liiton liittohallitus kokoontui keskiviikkona 3.5.2023 ensimmäisen kerran uuden puheenjohtajiston johdolla. Kokousta johti liittohallituksen puheenjohtaja Martti Talja ja varapuheenjohtajina toimivat Pekka Määttänen sekä Outi Örn.

Kokouksen keskeisin asia oli uuden toiminnanjohtajan rekrytointi Terhi Pietiläisen irtisanouduttua 9.4.2023 alkaen. Työvaliokunnan laatima hakuilmoitus julkaistiin 16.3.- 16.4.2023 välisenä aikana useilla eri työnhakusivustoilla. Hakemuksia saapui määräaikaan mennessä 44 kappaletta. Hallitus päätti kutsua haastatteluun työvaliokunnan esityksen pohjalta kahdeksan henkilöä. Haastattelut järjestetään maanantaina 8.5.2023 ja valinta uudeksi toiminnanjohtajaksi pyritään tekemään seuraavassa liittohallituksen kokouksessa 7.6.2023.

Liiton toimistossa on tehty tehtävien uudelleenjärjestelyjä uuden toiminnanjohtajan valintaa odottaessa. Järjestösihteeri Ida Pöyhönen on aloittanut vt. toiminnanjohtajan tehtävässä 17.4.2023 alkaen.

Liittohallitus kuuli tilannekatsauksen Karjala-lehden näytenumeron valmistelusta. Yhteistyökumppaniksi valittu Punamusta on suunnitellut tulevan lehden sisältöjä jo hyvin pitkälle päätoimittaja Sakari Nupposen johdolla. Ilmoitusten myyntiä varten on tehty mediakortti ja jäsenseuroilla, säätiöillä sekä piiri- ja liittoyhdistyksillä on mahdollisuus jättää maksullisia/maksuttomia ilmoituksia lehteen 8.5.2023 mennessä.