Miniryijykisan tulokset ja uuden käsityökisan käynnistys

15.05.2023 11:53

Miniryijykisan tulokset

Viime vuoden Karjalan Liiton käsityökilpailun aiheena oli miniryijy. Maaliskuun lopussa päättyneeseen kisaan osallistui yhdeksän työtä, jotka kaikki kilpailivat samassa sarjassa. Karjalan Liiton perinnetoimikunta arvioi miniryijyt, arvosteluun osallistui myös tekstiilialan asiantuntija. Työt arvioitiin nimettöminä.

Tulokset

1. Kirsti Sämpi, Vihannin Karjalaseura ry, Pohjolan piiri

2. Raili Anttalainen, Mikkelin Karjalaiset ry, Etelä-Savon piiri

3. Liisa Tarkiainen, Juvan Karjalaiset ry, Etelä-Savon piiri

Onnea voittajalle!

Miniryijykisaan osallistuneet ryijyt. Voittajatyö alarivissä vasemmalla, toiseksi ja kolmanneksi tulleet seuraavina alarivissä. Kuva K. Limatius.

Vuoden 2024 käsityökilpailun aiheina patalappu / patakinnas ja puulelu

Vuoden 2024 käsityökilpailun aiheina ovat patalappu tai  patakinnas ja pienehkö puulelu. Tekniikka ja materiaali ovat vapaavalintaisia. Työt toimitetaan kunkin piirin perinnetoimikunnan edustajalle.

Kilpailuaika päättyy 31.03.2024. Lisätietoja Karjalan Liiton perinnetoimikunnan puheenjohtaja Kirsi Limatiukselta, p. 040 549 4837.