Tiedote: Karjalan Liiton toiminnanjohtaja Terhi Pietiläinen siirtyy uusiin haasteisiin

16.03.2023 19:56

Karjalan Liiton toiminnanjohtaja Terhi Pietiläinen siirtyy uusiin haasteisiin. Hänen viimeinen työpäivänsä on 9.4.2023. Hän pitää vuosilomansa ennen sitä.

– Työpestini Karjalan Liitossa on merkinnyt ainutlaatuista tilaisuutta nähdä ja kokea sitä työtä ja toimintaa, jota perinteikkäässä karjalaisjärjestössä tänä päivänä tehdään. Liiton työkenttä on kiehtova ja moniulotteinen, ja koen suurta haikeutta luopuessani siitä. Liittokokouksen kynnyksellä, strategian uudistuessa ja puheenjohtajiston vaihtuessa, koin tämän ratkaisun luontevaksi ja mahdolliseksi, toteaa Terhi Pietiläinen.

Pietiläinen on työskennellyt vuosien ajan muualla kuin varsinaisella asuinpaikkakunnallaan Kotkassa, missä hänellä on koti yhdessä puolisonsa kanssa. Uuden työn myötä hänen haaveensa työskentelystä kotipaikkakunnalla toteutuu. Pietiläinen siirtyy Kotkassa sijaitsevaan Suomen merimuseoon museolehtorin viransijaiseksi huhtikuussa.

– Tulen kaipaamaan kohtaamiani karjalaisia ihmisiä ja yhteisöjä ympäri maan sekä hienoa, osaavaa työyhteisöäni, Pietiläinen sanoo, ja toivottaa Liitolle erinomaista menestystä jatkoon.

– Kiitämme Terhiä yhteisestä ajasta Karjalan Liitossa! Hänellä oli vahva kulttuuri- ja tutkimustausta tehtävään liittyen ja moni nosti erityisesti esille hänen innostavat vierailut eri jäsenseurojen tilaisuuksissa, Liiton puheenjohtaja Outi Örn toteaa.

Karjalan Liitto käynnistää uuden toiminnanjohtajan rekrytoinnin välittömästi. Haku on käynnissä 16.4.2023 saakka ja ilmoitus on löydettävissä mm. Oikotieltä.

Liitto tiedottaa toiminnanjohtajan sijaisjärjestelyistä myöhemmin, mutta siihen asti toiminnanjohtajalle kuuluvissa tehtävissä voi olla yhteydessä puheenjohtaja Outi Örniin, outi.orn@karjalanliitto.fi, p. 050-3041444.