Karjala-lehden toimitus- ja taittotyö kiinnosti useita toimijoita

26.01.2023 12:00

Tiedote

Karjalan Liitto ilmoitti tammikuun alussa tiedotteessaan, että se hakee yhteistyökumppaneita lehden tuotantoon liittyen. Hankinnan kohteena on Karjala-lehden toimitustyö ja taittotyö. Liitto sai määräaikaan 25.1. mennessä useita osallistumishakemuksia kiinnostuneilta. Hakemuksia tuli erikseen molempiin osa-alueisiin, mutta muutama ryhmittymä tarjosi osaamistaan myös kokonaisuudesta.

Olen todella iloinen, että Karjala-lehti kiinnosti useita toimitus- ja taittotyön osaajia ja meillä on nyt hyvä tilanne lähteä neuvottelemaan heidän kanssaan tarkemmin asiasta. Joukossa on muun muassa monenlaista viestinnän, graafisen suunnittelun ja taittotyön sekä paikallislehtien toimitustyön osaamista, totesi Karjalan Liiton puheenjohtaja Outi Örn.

Hankinnan tavoitteena on muodostaa sopimus, jonka perusteella valittu toimija/toimijat vastaavat kerran kuukaudessa ilmestyvän Karjala-lehden toimitustyöstä ja taitosta. Karjalan Liitto on samaan aikaan kilpailuttanut myös lehden painatusta, johon liittyen on saatu jo useampi tarjous.

Tavoitteena on jatkaa lehteen liittyvää valmistelutyötä siten, että Karjalan Liiton liittovaltuusto voisi kokouksessaan 25.3. tehdä päätöksen lehden julkaisutoiminnan jatkamisesta.

Olemme saaneet paljon toiveita sen suhteen, että pitkän linjan perinteinen toimija eli Karjala-lehti jatkaisi jälleen ilmestymistään. Tätä työtä teemme koko ajan Liitossa ja toiveissa on edelleen, että lehti palaisi jälleen lukijoiden iloksi, Outi Örn täsmentää.