Vastaa Karjala-lehden tulevaisuutta koskevaan kyselyyn

03.08.2022 10:46

Sanomalehti Karjalan julkaiseminen Karjala Lehti Oy:n kustantamana päättyy 4.8.2022. Perinteikkään Karjala-lehden loppuminen on meille kaikille karjalaisille yhteinen, syvä huoli. Karjala-lehti on toiminut vuosikymmenien ajan tärkeänä karjalaisuuden ikkunana ja kanavana karjalaisille, karjalaisille seuroille ja niiden jäsenille. Se on ollut keskeinen edellytys karjalaisen perinteen jatkumiselle ja elävänä pysymiselle. Lehti perustettiin vuonna 1904.

Jotta Karjala-lehti ei kuolisi, Karjalan Liitto selvittää, voisiko se jatkaa lehden julkaisemista. Lehden julkaisutiheyteen, muotoon ja sisältöön saattaa tulla tällöin muutoksia. Pyrimme silti kunnioittamaan lehden perinteitä samalla, kun otamme huomioon lehden tilaajien sekä mahdollisten uusien lukijoiden tarpeet. Uudistukset ovat välttämättömiä.

Kysymmekin teiltä, hyvät lukijat, mielipidettänne: toisaalta, mitä pitäisi säilyttää, ja toisaalta, millä tavalla lehteä pitäisi uudistaa, jotta mielenkiinto lehteä kohtaan säilyisi ja, ennen kaikkea, jatkuisi karjalaisesta kulttuurista ja juuristaan kiinnostuneiden arvokkaana foorumina myös tulevaisuudessa. Vastaaminen kysymyksiin vie ainoastaan pienen hetken.

Vastauksia pyydämme 31.8.2022 mennessä.

Arvomme kyselyyn vastanneiden ja yhteistietonsa luovuttaneiden kesken 10 kappaletta värillisiä Luovutettu Karjala -karttoja sekä yhden kirjalahjakortin (arvo 35 €) SieMie-puodin valikoimaan. Arvonta suoritetaan heti vastausajan päätyttyä. Kyselyyn voi vastata myös anonyymisti.

Pääset vastaamaan kyselyyn oheisesta linkistä: https://link.webropolsurveys.com/S/5F5D2E32507E2D4A

Lisätietoja: Karjalan Liiton puheenjohtaja Outi Örn, outi.orn@karjalanliitto.fi, p. 050-3041444

Karjala-lehti Oy:n tiedote asiaan liittyen: https://www.karjala-lehti.fi/index.php?p=21&yl=1&id=479&b=1