Vanhan kirjallisuuden päivät ja Karjala-aiheinen seminaari Sastamalassa

13.07.2021 10:29

Karjalan Liitto osallistuu Vanhan kirjallisuuden päiville, jotka järjestetään 37. kerran Sastamalassa, Sylvään koululla 30.–31.7.2021. Koko ohjelma, näytteilleasettajat ja tiedot tapahtuman käytännön järjestelyistä löytyvät näiltä Kirjapäivien kotisivuilta:

Mukana Karjalan Liiton tiloissa:
Karjalan Liitto ry
Vammalan Karjalaseura ry
Vpl. Pyhäjärvi-Säätiö sr
Vpl. Pyhäjärvi -lehti
Pärssisen Sukuseura ry
Muolaalaisten Seura ry
Sakkola Säätiö sr
Karjalan Lehti Oy

Tapahtumassa on mukana myös muita karjalaisia yhteisöjä:
Hiitolaiset ry, Karjalainen Nuorisoliitto ry, Pääkaupungin Karjalaiset ry, Pääkaupungin Räisäläiset ry
Pääsky ry (Pääkaupunkiseudun Karjalaisyhteisöt Pääsky ry), Kurkijoki-Seura ry, Kurkijoki-Säätiö sr,  Sikiön sukuseura ry,  Suur-Jaakkimalaiset ry

Sastamalan seudun museossa la 31.7. klo 17.30 seminaari ja Siun ja Miun – Viipurin läänin Pyhäjärvi näyttely:

Kesäisessä Karjala-illassa FT, kulttuuriantropologian dosentti Kristiina Korjonen-Kuusipuro puhuu aiheesta Muistin maisemat – näkökulmia Karjalan muisteluun ja karjalaiseen identiteettiin. Luennon jälkeen Siun ja miun – Viipurin läänin Pyhäjärvi -näyttelyssä näyttelysuunnittelija Emma Kurki jututettavissa.

Tapahtuman järjestää Sastamalan seudun museo yhteistyössä Karjalan Liiton kanssa.
www.pukstaavi.fi

Sastamalan seudun museo.