Karjalan Liiton hallituksen tiedote 2/2021

18.03.2021 08:20

Tiedote 2/2021

Liittohallituksen kokous 17.3.2021

Tilintarkastaja antoi liittohallitukselle raportin tilinpäätöksestä, joka päätettiin esittää huhtikuussa kokoontuvalle liittovaltuustolle. Tilintarkastajalla ei ollut toimintavuodesta mitään erityistä huomautettavaa.

Liittovaltuuston kokous järjestetään aiemmin ilmoitetun ajankohdan mukaisesti 17.4.2021 ja tuossa kokouksessa käsitellään myös liittokokousaloitteiden valmisteluryhmien esitykset. Näiden joukossa on muun muassa esitys kesäjuhlakonseptin uudistamisesta.
Edellisessä liittohallituksen kokouksessa toimikuntien ja valiokuntien tehtäviä ja tavoitteita tarkasteltiin vastaamaan paremmin liittokokouskauden teemaa ”Huomisen karjalaisuus” , vuoden 2021 teemaa ”Karjalainen identiteetti” sekä liittovaltuuston hyväksymää toimintasuunnitelmaa vuodelle 2021. Hallituksen jäsenillä oli mahdollisuus tuoda työvaliokunnalle esityksiä näiden toimikuntien jäseniksi. Hallitus sai tiedoksi työvaliokunnan päätöksen asiaan liittyen. Toimikunnat ja valiokunnat tulevat lähiaikoina näkyviin Liiton verkkosivuille.
Hallitus päätti Pro Carelia ja Elmi Tsokkisen ansiomerkkien myöntämisestä. Ansiomerkkien saajat tullaan julkistamaan vuoden aikana Liiton tapahtumien yhteydessä.

Hallitus kuuli ajankohtaiskatsauksen jäsenmaksulaskutuksen tilanteesta. Seurojen, piirien ja Liiton tilitykset saatiin maksuun perjantaina 12.3.2021 ja maksumuistutukset jäsenmaksun maksamatta jättäneille lähtivät liittohallituksen kokouspäivänä. Hallitus oli uudistuksen toimeenpanoon tyytyväinen.

Hallitus teki alustavia linjauksia liittyen uusiin yhteistyökuvioihin, joilla on kansainvälisiäkin ulottuvuuksia. Näistä tiedotetaan lisää sopimusneuvotteluiden jälkeen.