Karjalainen muistometsä Tammelassa ja Eurassa

08.06.2020 08:51

Hämeessä ja Satakunnassa istutettiin Karjalan Liiton 80-juhlavuoden kunniaksi Karjalainen muistometsä, Tammelassa Mustialan yhteismetsään ja Eurassa Mestilän yhteismetsään.
Molemmat yhteismetsät on alkujaan perustettu siirtokarjalaisten yhteismetsiksi ja nykyisissä omistajissa on edelleen mukana paljon karjalaisia.
Kiitos molempien yhteismetsien hoitokunnille arvokkaasta yhteistyöstä.

- Mustialan taimilaatikosta sain myös yhden kuusen taimen kotiin tuomisia, kertoo Karjalan Liiton puheenjohtaja Pertti Hakanen, joka oli mukana puiden istutuksessa.  - Pihatien varteen Suomi 100 -kuusien kanssa samaan riviin sen tänään istutan. Siinä koskettavasti muistuttavat minua ja läheisiäni juuristamme päivittäin.

Karjalan Liiton 80-juhlavuosi jatkuu Sukupolvien ketju -teemalla. Yhdessä olemme tulevaisuudessa entistä vahvempia.

Mestilän yhteismetsän hoitokunnan pj. Veli-Antti Ruotsalainen, Karjalan Liiton Satakunnan piirin pj. Jouko Perttu, Metsänhoitoyhdistys Lounametsän edustaja Tero Lähteensuo ja Karjalan Liiton pj. Pertti Hakanen.

Pertti Hakanen, Mustialan yhteismetsän toiminnanjohtaja Juha Simola ja Mustialan yhteismetsän puheenjohtaja Pekka Ahokas muistuttavat metsän kertovan karjalaisuuden jatkumisesta sukupolvien ketjussa.

Pekka Ahokas ja Pertti Hakanen isuttamassa siirtokarjalaisten muistometsää.

Pekka Ahokas ja Pertti Hakanen, nokipannukahvit ja karjalainen tervehdys.

Tammelassa istutimme porukalla lähes kokonaan kuvassa olevan alueen.

Tammelassa istutettiin porukalla lähes kokonaan kuvassa näkyvä alue.