Valoisaa kevättä!

30.04.2020 10:49

Karjalan Liiton perustamisesta kymmenen päivän kuluttua vappuna 1940 Helsingin Sanomat kirjoitti otsikolla Kevään juhla: "Pohjolan vappua on totuttu viettämään luonnon vapautumisen ja toiveikkaitten inhimillisten tuntojen juhlapäivänä.
Jos vertailemme tätä vuoden 1940 vappua vaikkapa vuotta aikaisemmin viettämäämme, huomaamme siirtyneemme viettämään kevään juhlapäivää aivan toisenlaisessa maailmassa."

Koronaviruksen takia vietämme tätäkin vappua toisenlaisissa olosuhteissa.
Karjalan Liiton puheenjohtaja Pertti Hakanen muistuttaa, että vaikka kokoontumiset ja tapaamiset ovat nyt rajoitettuja, pidetään silti yhteyttä.

– Me olemme jokainen joutuneet sopeutumaan näinä viikkoina, joku enemmän joku vähemmän. Henkinen läheisyys tulee parhaiten näiden poikkeusolojen aikaan hoidettua vaikka perinteisellä puhelulla läheiselle. Kysymys ”Mitä sinulle kuuluu, onhan kaikki olosuhteisiin nähden kunnossa?”
– Ajatuksena meidän Karjalan Liiton jäsenseurojen hallituksille, käykää jäsenistönne iäkkäämmät, ainakin yli 70-vuotiaat henkilöt nimi nimeltä läpi ja sopikaa kuka soittelee kenellekin. Lyhyt puhelu ja huomioiminen saa varmasti mielihyvää ja yhteisöllistä välittämisen tunnetta vastaanottajalle.

Mukavaa vappua kaikille!