Karjalan Liiton historia-blogi

05.02.2020 16:28

Katja Tikka tutkii Karjalan Liiton historiaa.

Karjalan Liiton historiahankkeen tutkija on filosofian maisteri ja historiantutkija Katja Tikka. Hän on aloittanut projektissa vuoden 2020 alussa ja työskentelee hankkeen parissa aina historiakirjan valmistumiseen saakka. Hankkeen pohjalta julkaistaan vuoden 2022 kuluessa uunituore teos, joka tulee perustumaan viimeisimpään tutkimustietoon. Hanketta koordinoi historiatyöryhmä, jossa on Karjalan Liiton edustajien lisäksi historia-alan asiantuntijoita. Kokonaisuuteen kuuluu verkkosivuilla päivittyvä blogi, jossa kerrotaan aina projektin viimeisimmistä käänteistä.

Karjalan Liiton historia-blogi on avattu. Lue Katja Tikan ensimmäinen blogikirjoitus Karjalan Liiton historiahankkeesta. Blogin varsinainen tarkoitus on kertoa hankkeen etenemisestä säännöllisesti kuukausittain. Tämän lisäksi tärkeänä teemana on liiton alkuaikojen historian esitteleminen. Kolmas teema on tutkijan omien mietteiden ja ajatusten ympärille kietoutuvat aiheet, joita pohditaan historiantutkijan näkökulmasta historiaprojektin herättämien kysymysten ympärillä.

Historia-blogi