Karjalan Liiton 80-vuotisjuhlavuosi käynnistyy teemalla Sukupolvien ketju

17.12.2019 18:40

Karjalan Liiton 80-vuotisjuhlavuosi 2020 tuo tullessaan monenlaisia tilaisuuksia eri puolilla maata teemalla Sukupolvien ketju. Vuoden päätapahtuma on Karjalaiset kesäjuhlat® Helsingissä viikkoa ennen juhannusta on peruttu koronavirusepidemian takia. Juhlien pääpaikka olisi ollut Finlandia-talo, mutta kesäjuhlatilaisuuksia olisi ollut myös Karjalatalossa Käpylässä, Tuomiokirkossa, Temppeliaukion kirkossa ja Uspenskin katedraalissa.
Talvisodan päättymisestä tulee 80 vuotta maaliskuussa, jolloin vietetään 80 vuotta talvisodasta -tilaisuutta Mikkelissä ekumeenisten hengellisten päivien yhteydessä. Tilaisuus peruttiin.

Juhlavuoteen osuu joka kolmas vuosi kokoontuvat Karjalan Liiton liittokokous, johon kutsutaan kaikki jäsenseurat, ja jossa muun muassa valitaan uudet puheenjohtajat seuraavaksi liittokokouskaudeksi. Samana päivänä järjestetään juhlagaala liiton 80-vuotisjuhlan kunniaksi.

Karjalan Liiton piirit ja jäsenseurat järjestävät muun muassa seminaareja ja näyttelyitä eri puolilla maata. Lisäksi järjestetään rotinatempauksia ja juhlavuoden puun istuttamisia sekä muistomerkkien siistimistä. Yhteistyötä tehdään muun muassa kirjastojen, koulujen ja päiväkotien sekä veteraanijärjestöjen kanssa.

Marraskuussa järjestetään Turusta Tukholmaan juhlavuoden päätösristeily, I Love Karjala -risteily, johon toivotaan runsasta osanottoa.
Lisäksi on paljon monenlaista toimintaa ympäri vuoden eri puolilla maata. Tervetuloa mukaan!

Juhlavuoden 2020 tilaisuuksia

Juhlavuoden aloitusseminaari, Karjalan Liiton järjestöseminaari 25.1.2020 Karjalatalossa Helsingissä
PERUTTU: 80 vuotta talvisodan päättymisestä -tilaisuus 14.3.2020 Mikkelissä
PERUTTU: Ekumeeniset hengelliset päivät 14.–15.3.2020 Mikkelissä
PERUTTU: Kruuga – avoin piiritanssi Helsingin keskustassa kansalaistorilla 17.4.2020 klo 17
PERUTTU: Karjalan Liiton liittokokous ja juhlagaala 25.4.2020 Karjalatalossa Helsingissä
PERUTTU: Karjalaiset kesäjuhlat® 12.–14.6.2020 Helsingissä, pääpaikka Finlandia-talo
Juhlavuoden päätösristeily, I Love Karjala -risteily Turusta Tukholmaan 14.–15.11.2020

Sukupolvien ketju

Karjalan Liiton juhlavuoden tunnus muodostuu numeroista kahdeksan ja nolla, jotka samalla liittyvät ketjuksi. Numerot kuvastavat sukupolvien ketjua, joka kuljettaa tietoja, taitoja, osaamista ja perinteitä sukupolvelta toiselle. Juhlavuoden tunnuksen on suunnitellut graafikko Heikki Nuutinen.