Toimittaja Arvo Tuominen luennoi Karjalan matkailu -tapahtumassa 22.9.

20.09.2018 11:32

Karjalatalolla tarjotaan tietopaketti luovutetun Karjalan ja Venäjän Karjalan matkailusta. Tilaisuudessa kerrotaan ajankohtaisia matkailuvinkkejä, mitä tulee ottaa huomioon, kun suunnitellaan matkaa Venäjälle. Luovutettuun Karjalaan matkoja tekevät matkanjärjestäjät ja yhdistykset esittelevät matkoja ja matkakohteita.
Kello 13 toimittaja Arvo Tuominen kertoo Karjalasta ja Karjalan matkailusta.  Lisäksi kymmeniä kertoja omatoimimatkoja tehneet matkaajat kertovat kokemuksistaan ja vastaavat kysymyksiin.
Metsäpirtti-seuran puheenjohtaja Kalevi Hyytiä esittelee GPS:n palveluita Karjalan matkailussa; miten matka suunnitellaan virtuaalitekniikan avulla. Kotiseutumatkalla vanhat talot ja muut kohteet voidaan paikantaa virtuaalitekniikalla. Matka voidaan myös tallentaa ja käsitellä myöhempää käyttöä varten virtuaalitekniikalla.
Ohjelmassa on myös Karjalan matkaajien ottamista valokuvista tehty Karjalan luonto -kuvaesitys ja vanhemman Karjalan kartta-aineiston näyttely.
Myynnissä on matkakirjallisuutta, mm. Arto Tuomisen juuri ilmestynyt Karjala - koko tarina tarjoushintaan 25 euroa. Teos kattaa niin Kannaksenkarjalan, Laatokan Karjalan kuin Karjalan tasavallan muut alueet ja Tverin Karjalan. Kirjassa on 330 sivua ja runsas kuvitus.

Tapahtuma on lauantaina 22.9.2018 klo 11-15 Karjalatalolla, Käpylänkuja 1, 00610 Helsinki.
Tilaisuus on kaikille avoin. Vapaa pääsy. Tule kuulolle ja kertomaan myös omat luovutetun Karjalan kiinnostavat kohteet. Tervetuloa!

Tapahtuman järjestää Karjalan Liitto, Karjala-lehti ja Opintokeskus Sivis.