Päätoimittaja Jouni Kemppainen on Karjalaisten kesäjuhlien juhlapuhuja

18.05.2018 15:00

Karjalaisten kesäjuhlien päiväjuhlassa puhuu Maaseudun Tulevaisuuden päätoimittaja Jouni Kemppainen. Hänen sukujuurensa ovat Viipurin läänin Pyhäjärvellä.

Kesäjuhlien avajaisissa ja päiväjuhlassa saadaan nauttia kymenlaaksolaisten taitajien esityksistä. Ohjelmassa on paljon musiikkia. Kouvola on tunnettu harmonikkakaupunki, joten sekä lauantaina että sunnuntaina kuullaan harmonikkamusiikkia usean kymmenen hengen soittamana. Lauantaina esiintyy YH-10 ja sunnuntaina Kuusankosken harmonikansoittajat sekä Kouvola-harmonikat.
Lauantaina avajaisissa esiintyy myös lapsikuoro Mielikit ja laulaja Jukka Hallikainen. Avajaisissa vieraat toivottaa tervetulleeksi Karjalaisseurojen Kymenlaakson piirin puheenjohtaja Jorma Lindström, Kymenlaakson liiton tervehdyksen tuo maakuntajohtaja Jaakko Mikkola ja Karjalan Liiton tervehdyksen esittää liittovaltuuston puheenjohtaja Matti Puhakka. Ohjelmassa on myös Suur-Jaakkimalaisten lipun vihkiminen.

Sunnuntain päiväjuhlassa Jouni Kemppaisen juhlapuheen lisäksi Kouvolan kaupunginjohtaja Marita Toikka tuo tervehdyksen juhlaväelle ja Karjalan Liiton puolesta tervehdyksen lausuu liiton puheenjohtaja Pertti Hakanen. Sunnuntaina kuullaan kantelemusiikkia miesvoimin soitettuna, kun Äijäkanteleet astuu lavalle. Perinteiseen tapaan myös karjalaisten kuorojen suurkuoro esiintyy.
Molempina päivinä puhallinmusiikista vastaa Ahvion soittokunta ja juontajana on Jukka Hallikainen.

Katso kesäjuhlien ohjelmat ja tarkemmat tiedot Karjalaisten kesäjuhlien sivuilta: www.karjalaisetkesajuhlat.fi