Kizhin puuarkkitehtuuri -näyttely avattiin

23.05.2018 17:29

Kizhin puuarkkitehtuuri -näyttelyn avajaisissa oli kutsuvieraita niin Suomesta kuin Venäjältä. Kizhin ulkomuseon johtaja Jelena Bogdanova välitti Karjalan tasavallan päämiehen terveiset ja kulttuuriasianneuvos Maija Lummepuro välitti eurooppa-, kulttuuri- ja urheiluministeri Sampo Terhon terveiset. Karjalan Liiton puheenjohtaja, kansanedustaja Pertti Hakanen puolestaan toi ulkoministeri Timo Soinin terveiset. Timo Soini on näyttelyn suojelija.

Kulttuuriasiainneuvos Maija Lummepuro Opetus- ja kulttuuriministeriöstä.

Kizhin puuarkkitehtuuri -näyttelyn avajaisissa Karjalan Liiton  toiminnanjohtaja Satu Hallenberg, puheenjohtaja Pertti Hakanen ja Kizhin ulkomuseon johtaja Jelena Bogdanova.

Näyttelyn avajaisissa oli myös näyttelyn tekijöitä, jotka työskentelevät Kizhin saarella ja muun muassa lukeutuvat Venäjän parhaisiin kirvesmiehiin.

Näyttely on avoinna yleisölle 24.5.-31.7.2018, ma-ti ja to-pe klo 11-18 ja keskiviikkoisin klo 12-20 Karjalatalossa Helsingissä.

Pääsymaksu 10 euroa.
Karjala-kortilla, opiskelijakortilla ja alle 18-vuotiaat ilmaiseksi.

Opastusvaraukset ryhmille (yli 10 henkeä) ennakkoon, p. 044 735 8299

Opastukset ennakkoon tilattuna 2 €/henkilö + pääsymaksu.
Englanninkieliset opastukset ennakkovarauksella.
Lisätiedot: karjalatalo@karjalanliitto.fi, p. +358 44 735 8299.
Ravintola Karelia avoinna tilauksesta 25.6.-31.7.2018, p. 09 757 0077.

Näyttelyyn liittyy kansainväliset seminaarit:
Perinteinen puurakentaminen Suomessa ja Venäjällä -seminaari 24.5. ja 25.5.2018 tutustumispäivä Seurasaaren ulkomuseoon ja sen rakennuskohteisiin.
Kansainvälinen seminaari: Puuarkkitehtuurin muistomerkit -  Tutkimus, säilyttäminen ja hallinnointi 6.6.2018