Kouvolalainen Jari Käki on Vuoden virvottava

22.03.2018 15:18

Jari Käki Kouvolasta on tämän vuoden Karjalan Liiton Vuoden virvottava.

Jari Käen juuret ovat Vahvialassa Karjalankannaksella. Hän on Korian seudun Karjala-seuran puheenjohtaja ja Kouvolan kaupunginhallituksen jäsen. Hänet tunnetaan innokkaana Karjalan ystävänä ja karjalaisten perinteiden vaalijana.

Vuoden virvottavan valinnalla Karjalan Liitto haluaa pitää esillä karjalaisia pääsiäisperinteitä ja muistuttaa virpomiseen liittyvästä hengellisestä sisällöstä. Virpomisella toivotetaan hyvää ja terveyttä. Virpominen tuli tunnetuksi kaikkialla Suomessa erityisesti karjalaisten evakkojen mukana. Vuoden virvottava valitaan nyt 17. kerran.

Virpominen suoritettiin Kouvolassa, jossa järjestetään Karjalaiset kesäjuhlat 15.-17.6.2018.

Virpomassa olivat mm. Kymenlaakson Karjalaisseurojen piirin puheenjohtaja Jorma Lindström, varapuheenjohtaja Ritva Rikka ja Karjalan Liiton hallituksen jäsen Eija Vänskä-Sinkkonen.

Vuoden virvottava toinen vasemmalta on Jari Käki, jonka virpoivat Eija Vänskä Sinkkonen, Ritva Rikka ja Jorma Lindström.