Karjalan Liitto ja Karjala-lehti tekevät yhteistyötä

09.03.2018 09:44

Viestintää, jäsenetuja ja matkamessut

Karjalan Liiton ja Karjala-lehden välillä allekirjoitettiin yhteityösopimus. Vasemmalla liiton puheenjohtaja Pertti Hakanen ja allekirjoittamassa Karjala Lehti Oy:n Kalevi Luukkainen. Kuva Saija Pelvas.

Karjalan Liitto ja Karjala Lehti Oy sopivat viestinnällisen yhteistyön syventämisestä. Osapuolet näkevät yhteistyön lisäämisen nimenomaan karjalaisuuden voittona. -Yhteistyösopimus on hyvä askel yhteiseen tekemiseen, kiteytti liiton puheenjohtaja Pertti Hakanen.

Karjalan Liiton tiedottaminen lisääntyy Karjala-lehdessä. Viikoittaisen tiedotuspalstan lisäksi on joka toinen viikko puolen sivun tietopaketti liiton omaa toimintaa esittelevää aineistoa. Vastavuoroisesti Karjalan Liitto antaa Karjalan Kunnaat -lehdissä palstatilaa sanomalehti Karjalalle. Syyskuussa toteutetaan yhteistyössä Karjala-matkamessut Karjalatalolla Helsingissä.

Sekä liitto että lehti kehittävät voimakkaasti sähköistä tiedottamista. Molemmilla on omat printtilehdet, Karjala-lehti ilmeestyy torstaisin ja liiton jäsenlehti Karjalan Kunnaat ilmestyy neljä kertaa vuodessa.

Karjalan Liitolla on meneillään Somempi Karjala -kampanja, jonka tarkoitus on tallentaa tietoja ja kokemuksia Karjalasta. Keräyksellä kootaan evakkoesineistä kuvagalleria sekä tarinoita sähköiseen muotoon. Liiton verkkosivujen kautta voisi esimerkiksi pelata karjalaista muistipeliä tai lukea pitäjä- ja kyläkirjoja.

Karjalan Liittoon liittyvät uudet jäsenet saavat Karjala-lehden ilmaiseksi kuukauden ajaksi. Jos lehti kiinnostaa, voivat liiton uudet jäsenet tilata lehden puoleen hintaan puoleksi vuodeksi tai vuodeksi. Kukin lehden haluava ottaa itse yhteyttä Karjala-lehteen.

Lisätiedot:

Karjala-lehti:
tilausasiat: p. 05 5414 600, tilaukset(at)karjala-lehti.fi tai Jessica Turkia p. 040 181 6884,
Markus Rissanen p. 040 701 2461, markus.rissanen(at)karjala-lehti.fi

Karjalan Liitto:
matkamessut: Mervi Piipponen, p. 09 7288 1714 tai 040 583 9295, sp: mervi.piipponen(at)karjalanliitto.fi
viestintä: Saija Pelvas, p. 09 7288 1715, saija.pelvas(at)karjalanliitto.fi.