Eduskunnan Karjalakerhon puheenjohtajaksi Hilkka Kemppi ja varapuheenjohtajaksi Johanna Ojala-Niemelä

23.10.2023 12:54

Eduskunnan Karjalakerho järjestäytyi vuosikokouksessaan 13.10.2023. Kerhon puheenjohtajaksi valittiin kansanedustaja Hilkka Kemppi (kesk.) ja varapuheenjohtajaksi kansanedustaja Johanna Ojala-Niemelä (sd).

Pitkäaikainen puheenjohtaja, kansanedustaja Sanni Grahn-Laasonen (kok.) luopui puheenjohtajuudesta valtioneuvoston jäsenyyden myötä.

Karjalakerhon tarkoituksena on edistää menetetyn Karjalan tuntemusta kansanedustajien ja eduskunnan henkilökunnan keskuudessa. Se toimii Eduskunnassa poikkipoliittisesti. Kerho tekee aktiivista yhteistyötä Karjalan Liiton ja muiden vastaavien toimijoiden kanssa.

– Kiitän kollegoitani luottamuksesta. Meitä kerhon jäseniä yhdistää kiinnostus omia juuria ja karjalaisuutta kohtaan. Edistämme yhdessä karjalaisen kulttuurin tuntemusta sekä yhteisiä tavoitteita esimerkiksi Evakkojen liputuspäivän saamiseksi. Pidämme huolta myös siitä, että kiristyneistä rajasuhteista huolimatta karjalainen kulttuuri pysyy elävänä, Kemppi kommentoi.

Kemppi on toisen kauden kansanustaja Hämeen vaalipiiristä. Hän on toiminut Asikkalan kunnanvaltuuston puheenjohtajana vuodesta 2017 alkaen. Koulutukseltaan Kemppi on taiteen maisteri ja restonomi. Hän on myös Suomen Keskustan varapuheenjohtaja.

Kuva HIlkka Kempin kotisivuilta.