Merkkejä ansioituneille

TIEDOTE
JULKAISUVAPAA

Piirakkamestaruuksista kisataan Lappeenrannassa 23.3.2024

Pysyykö piirakkapulikka kädessä? Karjalan Liiton valtakunnalliset piirakkamestaruuskisat järjestetään Lappeenrannassa 23.3.2024. Kisat ovat kaikille avoimet, joten tule kokeilemaan taitojasi!

Karjalan Liiton piirakkamestaruuskisat järjestetään Lappeenrannassa lauantaina 23.3.2024 klo 11 alkaen. Varsinaista kisaa edeltää VIP-kisa, jossa maakunnasta tunnetut kasvot esittelevät taitojaan.

Tarkemmat tiedot ilmoittautumisesta ja kellonajoista löytyvät Karjalan Liiton verkkosivuilta (www.karjalanliitto.fi). Entiseen tapaan kisataan useissa eri sarjoissa, mahdollisuus on osallistua eri ikäsarjoissa tytöille ja pojille sekä naisten ja miesten sarjoissa. Kisat ovat kaikille avoimet. Ennakkoilmoittautuminen vaaditaan.

Piirakkakisan sarjat:

alle 5-vuotiaat pojat ja tytöt
5–7-vuotiaat pojat ja tytöt
8–10-vuotiaat pojat ja tytöt
11–15-vuotiaat pojat
11–15-vuotiaat tytöt

16–24-vuotiaat nuoret

yli 25-vuotiaat naiset
yli 25-vuotiaat miehet

Piirakkamestaruuskisa järjestetään Saimaan Ammattiopisto Sampon tiloissa, Pohjolankatu 12, 53100 Lappeenranta.

Piirakkamestaruuskisojen ja Puhetta piirakasta -seminaarien yhteistyökumppaneina ovat muun muassa Saimaa European Region of Gastronomy Management 2023–2025 -hanke ja Karjalan Liiton Etelä-Karjalan piiri.

Lisätietoja Piirakkamestaruuskisoista:

Karjalan Liiton perinnetoimikunnan puheenjohtaja Kirsi Limatius, kirsi.limatius@olen.to, p. +358 40 549 4837.

Karjalan Liiton kulttuurituottaja Mervi Piipponen, mervi.piipponen@karjalanliitto.fi, p. 040 583 9295.