Karjalatalo

Helsingin Käpylässä sijaitsevasta Karjalatalosta voi vuokrata erikokoisia tiloja sekä ravintolapalveluita.

Karjalatalosta voi vuokrata erikokoisia saleja

Tilat arkeen ja juhlaan, vapaa-aikaan ja työhön. Karjalatalon tiloissa on valinnanvaraa tilaisuuden luonteen mukaisesti. Talon salit tarjoavat yksilöllisen ratkaisun erityyppisiin kokoontumisiin 10–300 henkilölle.

Karjalatalon salivuokrien hintoja voi tiedustella:
Karjalan Liiton toimistosta p. 09 7288 170 arkisin klo 9.30-15 tai sähköpostitse toimisto(at)karjalanliitto.fi.

Juhlasali:

Karjalatalon juhlasalissa voi järjestää isoja juhlia, tansseja tai kokouksia.
Juhlasalissa on teatteriesityksiin soveltuva näyttämö ääni- ja valotehosteineen. Salissa on videotykki ja langaton verkko sekä induktiosilmukka kuulovammaisia varten. Juhlasaliin mahtuu 140-300 henkeä.

Yläsali:

Yläsali sijaitsee Karjalatalon 2. kerroksessa. Katossa on videotykki. Käytettävissä langaton verkko. Salissa on induktiosilmukka kuulovammaisia varten.
Viipurin Lauluveikot harjoittelevat Karjalatalon Yläsalissa.
Salissa on flyygeli. Yläsaliin mahtuu 65-120 henkeä.

Laatokka-sali:

Laatokka-salissa voi pitää mm. kokouksia, koulutuksia ja juhlakahvituksia. Salissa on 2020 syksyllä uusittu videotykki ja langaton verkko sekä kuulovammaisia varten induktiosilmukka. Salissa on myös piano. Laatokka-saliin mahtuu noin 45-80 henkeä.

Laatokka-sali sopii myös juhlapaikaksi.

Sortavala-sali:

Sortavala-sali on Karjalatalon toisessa kerroksessa. Salissa on piano sekä videotykki ja langaton verkko. Saliin mahtuu noin 20-30 henkeä. Sortavala-salissa on Daniel Pesun Laatokka-aiheinen maalaus.

Sortavala-salissa on myös ekumeeninen kappeli. Salia voi käyttää erilaisiin hengellisiin tilaisuuksiin, siunauksiin, muistotilaisuuksiin, vihkiäisiin, kastetilaisuuksiin.

Käkisalmi/Wärtsilä-sali:

Käkisalmi/Wärtsilä-sali on Karjalatalon 3. kerroksessa. Saliin mahtuu  noin 20 henkeä. Tilassa on langaton verkko ja tilaan saa pyydettäessä videotykin.

Takkahuone:

Takkahuone sijaitsee Karjalatalon 4. kerroksessa. Takkahuoneeseen mahtuu 20-25 henkeä pitämään kokousta. Tilaan on hankittu erinomaiset kokousvälineet syksyllä 2020 ja tila sopiikin näin ollen loistavasti etäkokousten pitämiseen. Takkahuoneen uusittuja kokousvarusteluita ovat: kiinteä tietokone, johon on liitetty kaksi kaiutinta/mikrofonia ja iso TV sekä kamera.

Kirjasto:

Karjalan Liiton kirjasto on käsikirjasto. Kirjaston kirjoja ei lainata, mutta niihin voi tutustua Karjalan Liiton toimiston aukioloaikoina arkisin klo 9-16 (korona-aikana suosittelemme soittamaan ennen käyntiä) osoitteessa Käpylänkuja 1,  00610 Helsinki.
Käynti kirjastoon Karjalan Liiton toimiston kautta.

Lisätietoja Karjalan Liitosta, puh. (09) 7288 170.

Kirjaston tietokantaan voi tutustua myös etukäteen

Karjalatalon ala-aula:

Karjalatalon ala-aulasta pääsee juhlasaliin, ravintolasaleihin sekä rappukäytävään, josta on käynti muissa kerroksissa oleviin saleihin.

Karjalatalon ala-aulassa on tekstiilitaiteilija Oili Mäen suunnittelema neliosainen Karjalainen elegia -ryijy, joka on valmistunut vuonna 1974. Samana vuonna kuin Karjalatalokin.

Katso kartasta:

Karjalatalo Helsingin Käpylässä

Karjalatalon salivuokrien hintoja voi tiedustella:

Karjalan Liiton jäsenyhteisöt ja henkilöjäsenet saavat vuokrata Karjalatalon tiloja edulliseen jäsenhintaan. Kysy lisää Karjalan Liiton toimistosta.

Karjalatalossa Karjalan Liiton toimistossa on myös defibrillaattori.

Karjalatalon kaikkiin tiloihin, paitsi kirjastoon, tarjoilut tilaisuuden mukaan
Ravintola Kareliasta, p. 09 757 0077.