Merkkejä ansioituneille

Karjalan Liitto ry
TIEDOTE

Karjalan Liiton liittohallitus, kokous 1/2024

Karjalan Liiton liittohallitus kokoontui puheenjohtajansa Martti Taljan johdolla 24.1.2024 vuoden ensimmäiseen kokoukseensa.

Kokouksessa päätettiin Karjalan Liiton kevään 2024 luottamushenkilöhallinnon kokousaikataulu. Sen mukaisesti Karjalan Liiton liittovaltuusto kutsutaan koolle lauantaina 20.4.2024.

Karjalan Liiton talouden ohjaamisen ja seurannan osalta todettiin kehittämistarpeita ja työvaliokunta tarttuu uudistamistyöhön.

Liiton jäsenrekisteriuudistus on edennyt ja SENSE-jäsenrekisteri hankitaan Vitec Avoinelta. Se otetaan käyttöön toimintavuoden aikana ja samalla ajetaan alas vanha rekisteri. Käyttöönotossa ohjeistetaan jäsenyhteisöjä.

Liiton viestinnän kehittämistä on valmisteltu hankeavustushakemuksin ja nämä tuotiin tiedoksi liittohallitukselle. Viestintästrategian täydentämistä jatketaan. Keskeisiä asioita ovat Karjala-brändin hyödyntäminen, jäsenlehden kehittäminen ja jäsenhankinta osana viestintää. Karjalan Liitto on hakenut apurahoja ”Karjalainen kulttuuriperintö” -verkkoon hankkeen jatkamiseksi. Kumppanuuksien solmiminen mm. Leader-toimintaan ja potentiaalisiin EU-hankekumppaneihin otetaan työn alle.

Liittohallitus asetti toimi- ja valiokunnat kaudelle 2024–26 ja sai tiedon Kiinteistöosakeyhtiö Karjalaisten Heimotalo Oy:n ja Liiton yhteisen talonmiehen rekrytoinnin tilanteesta, koska tehtävää nyt hoitava henkilö on jäämässä eläkkeelle.

Liittohallitus totesi jäsenmäärät ja kävi vilkkaan lähetekeskustelun jäsenhankinnan kehittämisestä.