Merkkejä ansioituneille

Karjalan Liiton kuntoralli

Karjala-lehden numero 2/2023 ilmestyy 29.9.

25.08.2023 11:02

Karjala-lehti ilmestyy 29.9.

Uutis- ja kulttuurilehti Karjalasta ilmestyy toinen näytenumero 29.9.2023. Lehti postitetaan kaikille Karjalan Liiton jäsenille Karjalan Kunnaat 3/2023 -jäsenlehden kanssa. Karjala-lehden jo ennakkotilanneille lähetetään uusi näytenumero ja Karjalan Kunnaat -lehti.

Karjala-lehden säännöllinen julkaiseminen alkaa joulukuussa 2023 mikäli ennakkotilauksia saadaan riittävästi. Varhemmin ennakkotilauksen tehneiden tilaukset ovat voimassa. Lehden tilauksia otetaan vastaan kaiken aikaa. Lehden voi tilata Liiton sivuilta tai www.karjalalehti.fi-osoitteesta. Tilaukset otetaan vastaan mieluiten sähköisesti.

Tilaa Karjala-lehti tästä linkistä >>

Karjala- lehteen otetaan Karjalan Liiton jäsenseurojen toimintaa koskevia maksuttomia rivi-ilmoituksia (korkeintaan 200 merkkiä) ja maksullisia isompia ilmoituksia kaupallisten ilmoitusten lisäksi. Ilmoitusten viimeinen jättöaika on 4.9.

Karjala-lehden mediakortti >>

Uuden Karjala-lehden julkaisutoiminta käynnistyi kesäkuussa 2023

Kesäkuun alussa 2023 ilmestyi ensimmäinen uuden Karjala-lehden näytenumero postitettuna Karjalan Liiton jäsenille Karjalan Kunnaat-jäsenlehden kanssa samassa paketissa. Jäsenseurat tilasivat lisäksi 5000 irtonumeroa jaettavaksi eri tilaisuuksissa.

Uuden Karjala-lehden tilauksia ei kuitenkaan tullut riittävästi Karjala-lehden säännöllisen julkaisemisen aloittamiseksi nyt syksystä, joka oli alkuperäinen tavoiteaikataulu julkaisutoiminnan käynnistämiselle. Karjalan Liiton liittohallitus päätti 17.8., että Karjala-lehdestä tehdään toinen näytenumero, joka julkaistaan Karjalan Kunnaat 3/2023 jäsenlehden mukana postitettuna syys-lokakuun vaihteessa. Karjalan Kunnaat-jäsenlehden julkaiseminen viivästyy tästä johtuen kahdella viikolla. Olen pahoillani, jos tästä aiheutuu haittaa seurojen toiminnalle.

Vetoan teihin Karjalan Liiton jäsenet sekä karjalaisesta kulttuurista ja kulttuurin ylläpitämisestä kiinnostuneet tilaamaan Karjala-lehden nyt saman tien, vaikka lahjaksi. Karjala-lehti osaltaan yhdessä pitäjälehtien kanssa siirtää perimätietoa suvuista ja entisistä yhteisöistä seuraaville sukupolville. Karjala-lehden tilaamisella viemme eteenpäin karjalaisen kansan perinteistä toimintatapaa ”sie, mie ja myös yhes”. Mikäli tilaajia ei saada marraskuun alkuun riittävästi, Karjala-lehden säännöllisestä julkaisemisesta joudutaan luopumaan.

Vuositilaajahinta Karjalan Liiton jäsenille on 70 euroa, jossa on huomioitu 15 euron jäsenalennus. Alennus on lähes Liiton jäsenmaksun, 20 euron suuruinen. Karjalan Liiton jäsen voi tilata jäsenhinnalla useampia lehtiä lahjaksi sukujen nuoremmille. Muistakaa lehteä tilatessanne ilmoittaa Liiton jäsenkortissa oleva jäsennumeronne saadaksenne tilausalennuksen.

Karjala-lehden tilaajat saavat lisäksi käyttöönsä Karjala-lehden digitaalisen arkiston sotavuosilta tähän päivään. Arkiston käyttöoikeus sisältyy myös pelkän sähköisen näköislehden tilauksiin.

Martti Talja