Merkkejä ansioituneille

16.06.2023 08:00

16.6.2023

FM Minna Anttonen on Karjalan Liiton uusi toiminnanjohtaja

FM Minna Anttonen, 55, aloittaa elokuun alussa Karjalan Liiton uutena toiminnanjohtajana. Karjalan Liiton liittohallitus valitsi hänet tehtävään kokouksessaan 7. kesäkuuta 2023.

Hän on valmistunut historian- ja kulttuurientutkimuksen koulutusohjelmasta Helsingin yliopistosta. Lisäksi hän on suorittanut erityispedagogiikan opintokokonaisuuden ja hänellä on opettajan pätevyys johtamistutkintojen ohella. Anttonen on työskennellyt varhemmin opetustehtävissä Helsingissä ja Espoossa sekä vuodesta 2007 alkaen eri sote-järjestöjen toiminnanjohtajana.

Anttonen siirtyy uuteen tehtävään Suomen Syöpäpotilaat ry:n toiminnanjohtajan tehtävästä.

Minna Anttonen kommentoi uutta tehtäväänsä: ”Näen järjestöjohtajan työn palvelutehtävänä, johon oma aatteellinen sitoutuminen tuo lisämotivaatiota. Järjestökentän kuuleminen ja luottamushenkilöiden sekä henkilöstön käytettävissä oleminen ovat onnistuneen järjestöjohtamisen lähtökohta ja myös johtajalle itselleen työn mielekkyyden takaaja.”

Anttonen on syntynyt Valkeakoskella ja hän on äidinpuolelta inkeriläistä sukua. Siirtokarjalaisuus on tullut osaksi hänen elämäänsä avioliiton kautta.

Minna Anttonen