Tiedote / Karjalan Liiton piirikierros Etelä-Karjalassa

28.09.2023 11:39

Lehdistötiedote 28.9.2023

Karjalan Liiton piirikierros Etelä-Karjalassa

Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan, suomalaisia mustamaalaava propaganda Venäjällä sekä Koiviston ja Käkisalmen sankarihautausmaiden muistokivien poistot itärajan takana koskettavat karjalaisyhteisöjä Suomessa syvästi. Karjalan Liiton uusi johto vierailee Lappeenrannassa keskustelemassa ajankohtaisista asioista.

Karjalan Liiton johdon ja Etelä-Karjalan piirin toimijoiden yhteinen tapaaminen järjestetään Lappeenrannassa tiistaina 3.10.2023 klo 14–16 Lappeen seurakuntasalissa, Kirkkokatu 10, 53100 Lappeenranta.

Tilaisuus on yleisölle avoin, tule kuulemaan Liiton toiminnasta valtakunnallisesti ja alueellisesti:

• Venäjän hyökkäyssodan tuomat muutokset Liiton toimintaan.
  • Mikä on Karjalan Liitto ja miten pääset mukaan toimimaan karjalaiseen yhteisöön?
  • Milloin saadaan Karjalan evakkojen oma liputuspäivä?
  • Asiaa myös Karjala-lehdestä ja Karjalaisista kesäjuhlista Mikkelissä 15.-16.6.2024.

Etelä-Karjalan piirin jäsenseurat ovat:

• Etelä-Karjalan Wiipuriseura ry
  • Kaakon Karjalaiset ry
  • Lappeenrannan Karjalakuoro ry
  • Imatran seudun Karjalaiset ry
  • Joutsenon Karjalaiset ry
  • Parikkalan Karjalaseura ry
  • Taipalsaaren Karjalaseura ry

Lämpimäst tervetulloo ja osallistummaa!

Lisätietoja:
Martti Talja (p. 044 977 5599)                   Erkki Suuronen (p. 045 128 3050)
Karjalan Liiton puheenjohtaja                    Karjalan Liiton hallituksen jäsen, Etelä-Karjalan piiri

Käkisalmen uuden sankarihautausmaan muistomerkki. Kuva: Jukka Siiskonen.