Antrea-Seura ry

Uutisia

28.4.2020
Pitäjäjuhla siirretty ensi vuoteen
Seuran johtokunta on yhdessä hämeenlinnalaisten vastuujärjestäjien kanssa keskusteltuaan päättänyt, että pitäjäjuhlaa ei tänä vuonna järjestetä aiotulla tavalla Hämeenlinnassa 19.7. Juhla toteutetaan seuraavan kerran kesällä 2021. Seura kiittää hämeenlinnalaisia jo tehdystä työstä ja toivoo, että sitä voidaan hyödyntää ensi vuonna ja juhla järjestää silloin Hämeenlinnassa.

23.3.2020
Kevään talkoomatka on peruttu

Sadulta tuli tänään viesti, että talkoomatka 15.-17.5. on peruttu. Toivottavasti tilanne rauhoittuu ja reissuun päästään tuonnempana. Nytkin olisi matkalaisia ollut täysi bussi ja jonossakin oli tulijoita. Jos ehdit jo maksaa matkan, ilmoita tilinumerosi Sadulle (satu.stirkkinen@gmail.com) maksun palautusta varten.

20.3.2020
Uusia omakuvapostimerkkejä

Nyt kannattaa muistaa sukulaisia ja ystäviä korteilla. Omakuvapostimerkkejä on Antrean ja Esan vaakunoilla ja kuvalla kimmeltävästä Vuoksesta. Korttien kuvissa on Vuoksi, Kuukaupin silta, Sokanlinna, yömaisema Henttolasta, kylätie, lehtomaitikka, kirkon sisäkuva (maalauksesta). Korteista on kuva Antrean fb-sivulla. Koetetaan saada myös tänne.

5.3.2020
Olethan hoitanut jäsenmaksun?

Tammikuun Jäsenkirjeessä infottiin tämän vuoden jäsenmaksusta, joka on edelleen 40 euroa. Se pyydettiin maksamaan 29.2. mennessä. Puolet maksusta menee Karjalan Liitolle. Sillä saamme neljä kertaa vuodessa ilmestyvän Karjalan Kunnaat -lehden sekä Karjala-kortin, jolla saa alennusta mm. Karjala-talon SieMie-puodin tuotteista, kesäjuhlien pääsylipuista sekä liiton järjestämistä kursseista ja tilaisuuksista. Yhteistyökumppanit, Karjala-lehti, Suomalaisen kIrjallisuuden Seura, Viking Line, Holiday Club ja HF-klinikka, antavat myös jäsenille alennusta tuotteistaan/palveluistaan.

Kuva. Klikkaa kuva suuremmaksi.
Antrean asema. Tuntematon valokuvaaja 1920-22. (Lappeenrannan museot, CC BY-NC-ND 4.0)
Kuva. Klikkaa kuva suuremmaksi.

Talkoolaiset muistopuistoa siivoamassa. Antti Partanen viimeistelee ruustinna Strandmanin haudan muistolaattaa.