Linkkejä

Antrea

Seuran vanhat sivut: www.antrea.org (ajoittain avautumishaasteita)
Facebook-sivut: www.facebook.com/antrea

Antrealaisjuurisia sukuseuroja
Osa näistä on myös Facebookissa, siellä ovat myös Sukuseura Sintonen ja Taurun sukuseura (www-sivustoja ei näille löytynyt).

Yhteistyöjärjestöjä
Karjalan Liitto
Karjalainen nuorisoliitto

Naapuripitäjät ja niiden jäsenseurat
Vuoksenranta
Kirvu
Jääski
Heinjoki
Viipurin mlk
Äyräpää

Luovutettu Karjala
Luovutetun Etelä-Karjalan pitäjät
Luovutettu Karjala. Sivuilla sijaitsee myös valokuvin eri pitäjät esittelevä Virtuaali-Karjala.

Tietokantoja ja hakupalveluja

Finna. Hakupalvelu verkossa olevista arkistojen, kirjastojen, museoiden ym. aineistoista. Hakusanalla Antrea osumia 4685, joista verkossa saatavilla 1131. Arkisto/kokoelma 2786, kuvia 883, kirjoja 428, lehtiä/artikkeleita 354, esineitä 113, karttoja 73, muuta 47, tekstejä 44, videoita 35, taideteoksia 21, äänitteitä 16, opinnäytteitä 12, nuotteja 5.

Karjala-tietokanta Luovutetun alueen kirkonarkistotietoja 1600-luvulta 1900-luvulle. Tietokannasta puuttuvat tiedot on esitetty Karjala-tietokannasta puuttuvat aineistot -sivulla.

Astia Kansallisarkistojen asiointipalvelu, jossa voi hakea Kansallisarkistossa säilytettäviä aineistoja ja tilata aineistoja käytettäviksi Kansallisarkiston tutkijasaleissa sekä kaukolainaksi Kansallisarkiston toimipaikkoihin. Voit käyttää julkisia digitoituja aineistoja, hakea käyttölupaa käyttörajoitettuun aineistoon sekä tehdä yksittäisiin asiakirjoihin kohdistuvia tietopyyntöjä, esimerkiksi kantakorteista, perukirjoista jne.