Tapahtumia 2017

Jääski-päivät Imatralla 12.-13.8.2017

Kevättapaaminen Elimäellä 20.5.2017

Kevättapaamisessa vierailtiin Elimäen vanhassa puukirkossa ja  Moision kartanossa. Mettä-Tuomaan kylässä vuorossa oli tutustuminen Eira Vanhanen-Haaviston vaalimaan evakkotupaan. Eiran evakkotarina kuvaa hyvin uuden elämän aloittamista evakkojen Elimäellä sotien jälkeen. Sen voi lukea Tarinat-sivulta. Kevättapaamisesta on artikkeli myös 1.6. 2017 ilmestyneessä Karjala-lehdessä.

Jääski-seuran puheenjohtaja Kirsi Juura valittiin Karjalan Liiton puheenjohtajistoon

Karjalan Liiton liittokokous valitsi 22.4. pidetyssä kokouksessa uudeksi puheenjohtajaksi kansanedustaja Pertti Hakanen Sastamalasta. Hakasen sukujuuret ovat Viipurin läänin Pyhäjärvellä. Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin viestintäpäällikkö Kirsi Juura Kouvolasta (vas.) ja toisena varapuheenjohtajana jatkaa suunnittelija Eevaliisa Kurki (oik.) Hyvinkäältä. Puheenjohtajuudesta oman toiveensa mukaisesti luopunut Marjo Matikainen-Kallström valittiin liittovaltuuston 1. varapuheenjohtajaksi.

Liittokokous vahvisti Karjalan Liiton uuden strategian vuosille 2017-2020.

Talkoomatka Punamäen hautausmaalle

Talkooväki kävi lauantaina 29.4. siistimässä Punamäen hautausmaata pajukosta ja risuista. Isot kiitokset ahkeralle porukalle, joka voimia säästämättä urakoi kylmässä kevätsäässä. Raivatun risukon kätköistä löytyi useita vanhoja hautakiviä, jotka näin saatiin esille.